دانلود نمونه سوالات پیام نور تمامی رشته ها
نوک مدادم به ته رسیده و دیوار اتاقم دیگر جایی برای شمردن روزهای بی تو بودن ندارد.یوسف زهرا نمیخواهی بیایی ؟؟؟ 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

برنامه های کاربردی همیشه می توانند در بهترین مواقع به کمک شما آیند و همچنین از جمله ملزوماتی هستند که باید همیشه بر روی تلفن همراه تان داشته باشید.
  این روزها بسیاری از کاربران تلفن همراه از گوشی های هوشمند و با سیستم عامل های آندروید و ... استفاده می کنند. هر کدام از این سیستم های عامل نیاز به برنامه های کاربردی دارند تا در مواقع ضروری به کمک شما آیند. هفته پیش تعدادی از کاربران از جمله آقایان شریفی، شیردل، و خانم ها نسایی و رجبی و... درخواست هایی در مورد برنامه های مختلف داشته اند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم ترین برنامه های کاربردی که می توانید برای تلفن همراهتان دانلود کنید.

ارسال خودکار پیامک - آندورید


 
این برنامه به شما امکان می دهد که بطور خودکار نسبت به فرستادن پیامک اقدام کنید. رابط کاربر این برنامه بسیار ساده بوده و پیامک ها را بر اساس برنامه تنظیم شده توسط شما و از طریق ارایه دهنده شبکه تان ارسال می کند. با Auto SMS Sender قادر به ارسال اس ام اس با محتوای یکسان به شماره های گوناگون هستید. اگر نگران از فراموش کردن رویداد های مهم مثل تولد دوستتان جهت فرستادن پیام های شادباش هستید یا موارد مشابه دیگری در گذشته، شما را شرمنده کرده است، این برنامه می تواند کمک خوبی باشد.

این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

دزدگیری برای تلفن همراه - آندروید


 
این برنامه یک دزدگیر تمام عیار است که می تواند از تلفن همراه شما در هر حالتی محافظت کند. این برنامه در حالت های مختلف از گوشی شما مراقبت میکند که می توان به موارد زیز اشاره کرد:

- گوشی شما تکان بخورد
- چیزی از جلوی صفحه موبایل رد شود
- سیم شارژر از گوشی جدا شود
- قفل گوشی باز شود
- صدای بلندی در اطراف گوشی ایجاد شود
- دوربین موبایل حرکتی را ضبط نماید.

این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

نرم افزار زمان اذان - جاوا


 
نرم افزار امروز با عنوان زمان اذان Azan Times می باشد که یک نرم افزار پر کاربرد در ماه مبارک رمضان برای روزه داران عزیز به شمار میرود. این نرم افزار قادر است تا با زمان شهری که در آن زندگی می کنید هماهنگ شود و درست در موقع اذان صبح ، ظهر و عصر ، مغرب و عشا اقدام به پخش اذان با صوتی بسیار زیبا و دلنشین از بهترین موذن ها نماید.

این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

تلفن تان را هرکجا هست پیدا کنید - آندروید


 
به وسیله نرم افزار پر قدرت SeekDroid می توانید در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی موبایل خود از طریق وب سایت seekdroid.com گوشی خود را در هر جای جهان پیدا کنید. این برنامه برای کارکردن احتیاج به اینترنت دارد.
از ویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- فعال کردن GPS موبایل به صورت کنترل از راه دور
- به صدا درآوردن زنگ گوشی
- قفل کردن گوشی
- دریافت آخرین تماس های گرفته شده با موبایل
- حذف اطلاعات حافظه گوشی و کارت حافظه
- کار کردن بدون سیمکارت

این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

نرم افزار بک آپ از پیامک ها - پاکت پی سی


 
با استفاده از نرم افزار کاربردی iMobileTool SMS Backup می توانید به راحتی از پیام های گوشی خود نسخه ی پشتیبان بگیرید و به این ترتیب هنگام ریست و یا فلش کردن نگران از دست رفتن پیام های گوشی خود نباشید.این نرم افزار دارای امکانات متعددی می باشد که به چند مورد از آنها در زیر اشاره می کنیم :

- گرفتن نسخه ی پشتیبان از پیام ها با فرمت txt ، قابل مشاهده در کامپیوتر
- قابلیت بازگردانی فایل پشتیبان از داخل خود برنامه
- قابلیت تهیه ی نسخه ی پشتیبان سفارشی

این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

نزم افزار کنترل صدا - آندروید


 
Audio Control برنامه مفیدی است که به شما کمک می کند صداهای مختلف را در گوشی، کنترل کنید. مثلا قادر خواهید بود صدای زنگ گوشی را کم کنید و از طرفی صدای سیستم را بالا ببرید. یا صدای زنگ بیدارباش را زیاد کرده و صدای پلیر گوشی را کم کنید. در واقع کنترل سیستم صوتی دستگاه اندروید خود را خواهید داشت. همچنین قادر خواهید بود چندین پروفایل برای حالت های گوناگون ایجاد کنید و با ذخیره کردن آن، بدون نیاز به انجام تنظیمات پیاپی، از آن پروفایل هایی که از قبل ذخیره شده اند استفاده کنید.

این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.


برچسب‌ها: اخبار دانلود,
[ جمعه 24 آذر 1391 ] [ 16:9 ] [ رضا ]

حجت‌الاسلام خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه کانديداهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري نبايد خود را فرشته نجات معرفي کنند و خدمات 34ساله انقلاب را زير سوال ببرد،‌ تاکيد کرد: ما معتقديم در راس ناقضين حقوق بشر دولت استکباري آمريکاست.
حجـت‌الاسلام والسملیمن سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده از جمله ولادت امام محمد باقر (ع)، ولادت امام موسی کاظم (ع) و همچنین روز شهادت امام مجتبی (ع) ‌‌اظهار داشت: آنچه مهم است ابراز ادب به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه شش مطلب برای خطبه دوم فراهم شده است، گفت: یکی از نکاتی که  اشاره به آن ضروری است حضور آیت‌الله حاج شیخ محمد علی کرمانی در جمع امامان جمعه موقت  تهران است که حضور ایشان را گرامی میداریم؛ ایشان از دید بنده منش و روششان الهی است، امیدوار هستيم نفس گرم ایشان سازنده باشد.

وی درباره وضعیت داخلی کشور اظهار داشت: روزی که دشمنان ما را تحریم کردند، انتظار داشتند در کوتاه مدت چراغ سبزی از سوی ملت به سوی دشمنان روشن شود؛ انتظار برخورد همراه گونه داشتند، اما آفرین بر شما ملت که این بار نیز اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت را سربلند کردید؛ شما مردم ترجیح دادید با نظام اسلامی سختی را به جان بخرید اما استقامت کنید. ما با بند بند وجودمان رنج شما را حس می‌کنیم؛ اما این هزینه عزت شماست که مزد آن‌ را می‌گیرد؛ این صبوری‌ها پیش خداوند محفوظ و بهترین پاداش‌ها به آن داده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به شکار پهباد جاسوسی آمریکا از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پهباد جاسوسی سالم به دست آمد و تمام رموز آن کشف شد؛ این یعنی اقتدار، این نشان می‌دهد ملت ایران شعار نمی دهد و اقتدار خود را این چنین به رخ دنیا می‌کشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمي با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات یازدهم ریاست جمهوری عنوان کرد: ما شاهد هستیم کاندیداهای احتمالی و هواداران آنها فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند؛ ذکر يک نکته اخلاقی در این مورد ضروری است که البته به سبک زندگی هم مربوط می شود؛‌ فضای انتخاباتی نظام اسلامی ما باید با فضای انتخاباتی غرب متفاوت باشد؛ در غرب تهمت، دروغ، افترا و ... در انتخابات فراوان است اما این رفتارها با اسلام سازگار نیست. تهمت و افترا در نظام اسلامی نباید رایج باشد.

وي افزود: کسانی که کاندیدا هستند به شورای نگهبان مراجعه می‌كنند که این شورا صلاحيت آنها را بررسی می‌کنند، بنابراین حضور آنها ملازم به تهمت و افترا نیست.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت احترام و آبروی مومن گفت: در عرصه انتخابات مومنی وارد میدان شده است، به چه مجوزی عده‌ای به او تهمت و افترا می‌زنند؟ گاهی برخی از رسانه‌ها در توهین کردن از فرد فراتر رفته و تهمت را به یک گروه منتسب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در یادآوری نکته دیگری درباره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ کاندیداها خدمات 34 ساله نظام را زیر سوال نبرند؛ این گونه وانمود نکنند که همه چیز در کشور وضعیت بدی دارد و آنها به عنوان فرشته نجات می توانند همه مسائل را حل و فصل کنند. کاندیداها بايد برنامه‌های خود را ارائه دهند و سیاه‌نمایی نکنند، چرا که سیاه نمایی در شان کاندیدای ریاست جمهوری نیست.

وی همچنین به مناسبت روز دوشنبه (27آذر) مصادف با شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: آرمان وحدت حوزه و دانشگاه هم‌سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

برای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 200 هزار شهید به میدان آمدند تا نظام اسلامی شکل بگیرد این نظام اسلامی امانت در دست حوزه و دانشگاه است. این‌ها باید به عنوان چشم تیزبین ملت و بازوی فرهنگی نقاط منفی را تقویت و نقاط مثبت را نقد سازنده کنند.

امام جمعه موقت تهران در این باره افزود: از حوزه و دانشگاه انتظار می رود علوم انسانی را هر چه بیشتر با علوم اسلامی همراه کنند؛ از شورای عالي انقلاب فرهنگی نیز انتظار می رود در این عرصه بخصوص درمورد سبک زندگی اسلامی کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در خطبه دوم درباره مسائل خارجی عنوان کرد: دوشنبه هفته گذشته (10 دسامبر) روز بین المللی حقوق بشر بود. باعث تاسف است که این روز بین المللی گذشت و هیچ کس بررسی نکرد ناقضین اصلی حقوق بشر در دنیا چه کسانی هستند و چه کسانی در این باره راست می‌گویند و چه کسانی دروغ. ما معتقدیم در راس ناقضین حقوق بشر دولت استکباری امریکا قرار دارد.

وی با بیان اینکه به ده‌ها دلیل می‌توانیم امریکا را ناقض حقوق بشر بدانيم، گفت: یکی از دلایل آن این است که طبق اعلامیه حقوق بشر هیچ کس را نمی‌‌توان مورد آزار و شکنجه قرارداد؛ اما آمریکا‌ 380 هزار زندانی (تبعه خارجي) در 300 بازداشتگاه را آزار و شکنجه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمين خاتمي درباره دليل دوم جانايات حقوق بشري آمريکا گفت: 285 هزار نفر در حمله به عراق کشته و زخمی شده اند که بیش از 60 درصد کشته‌ها پیرمردان، زنان، بیماران روانی و .. بوده اند، این جنایت به دستور چه دولتی صورت گرفت؟ آمريکا.

وی درباره سومین دلیل ناقض حقوق بشر بودن آمریکا گفت: کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نيز از نقض حقوق بشر توسط آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ذکر چهارمین دلیل نقض حقوق بشر توسط آمریکا گفت: امریکا 350 پایگاه نظامی در تمام کشورهای دنیا دارد که در تمام این پایگاه‌ها حقوق بشر نقض می شوند. دليل پنجم اينکه امریکا حامی دولت تروریستی صهیونیستی است؛‌ دولتي که ب
ا صراحت و وقاحت اعلام می‌کند ما فلان کس را ترور کردیم و یا اشتباه کردیم ترور نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخش از کدام دیکتاتور حمایت نکرده است، گفت: حمایت آمریکا از دیکتاتورهایی چون رضا شاه ، صدام، بن علی، حسنی نامبارک و غیره دلیل ششم بر جنایتکاری‌های ضد حقوق بشري امریکاست.

وی با یادآوری اینکه 176 مورد نقض حقوق بشر در بحرین طبق گزارش سازمان ملل با اسناد رسمی صورت گرفته است گفت: در بحرین در روز روشن حقوق بشر را با چراغ سبز آمریکا نقض می کنند؛ این نیز هفتمین دلیل نقض حقوق بشر توسط آمریکاست.

امام جمعه موقت تهران همچني درباره هشتمين دليل با اشاره به مسئله سوریه یادآور شد: آنچه در سوریه نیز اتفاق می‌افتد نیز جنایت ضد حقوق بشری از سوی آمریکاست. دیروز صبح در سوریه 18 نفر کشته شدند که تعدادی از ‌آنها دانش آموز بودند این جنایات با حمایت چه کسانی انجام می شود؟جز با حمایت دولت مستکبر آمریکا؟

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: این تحریم ها نیز دلیل دیگری بر جنایات آمریکاست. آمریکا به دنبال این است که با تحریم از مردمی که دست جنایت‌کارانه آنها را قطع کرده اند انتقام بگیرد، که به فضل خدا جزای این جنایت را نیز خواهد داد.

وی درباره دهمين سند نقض حقوق بشر توسط آمریکا به برخورد این دولت با معترضین آمریکایی اشاره کرد و گفت: در رسانه ها می بینیم که چگونه وحشیانه با معترضان آمريکايي برخورد می‌شود؛ این سیمای حقیقی امریکاست.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه‌های این نماز جمعه بار دیگر به موضوع سوریه اشاره و تاکيد کرد: یک جنایت بزرگ در سوریه در حال وقوع است، مخالفان دولت سوربه را مجهز به سلاح شیمیایی می کنند و این تروریست‌ها را در عرصه جهانی به رسمیت می‌شناسند؛ درباره این حرکت آمریکا به زبان عامیانه باید گفت: امریکا عین لات چاله میدان وارد صحنه شده است و می‌گوید یا باید با ما باشید یا نباید زنده باشید.

وی در پایان نماز جمعه هفته تاکید کرد: ملت سوریه تاکنون مقاومت کرده است و در آینده نیز مقاومت خواهد کرد. عصر، عصر نابودی استکبار است، ان شاء الله.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی همچنين در خطبه‌های اول نماز جمعه اين هفته با ذکر این نکته که دعوت به تقوا سرلوحه دعوت کلیه انبیا الهی بوده است، گفت: آینده ابدی با  اعمال صالح آباد می‌شود و دعوت به تقوا سرلوحه دعوت کلیه انبای الهی بوده که در سوره شعرا آیات 109 ، 124 و 142 نمونه‌هایی از آن یاد شده و رازش این است که سربلندی، سعادت و سیادت انسان از رهگذر تقوا می‌گذرد.

گفتني است، حجت‌الاسلام محمد همتیان معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران بود.


برچسب‌ها: اخبار دانلود,
[ جمعه 24 آذر 1391 ] [ 16:4 ] [ رضا ]

 

در راستای کمک به دانشجویان اقدام به ارائه نمونه سوال رایگان نموده است
در صورتی که از این نمونه سوالات استفاده می کنید برای سلامتی و تعجیل در ظهور
یگانه منجی عالم بشریت
دعا کنید
به سادگی ذکر یک صلوات

فایل کلیه نمونه سوالات پی دی اف ( PDF ) می باشد.
برای باز کردن
نمونه سوالات پیام نور بهتر است از برنامه ادوب اکروبات ۹ استفاده کنید.
اگر برنامه لازم را ندارید می توانید از گزینه View استفاده کنید

فایل کلیه سوالات بر روی سرورهای قدرتمند گوگل و بدون خرابی قرار دارند

 

1111264.pdf
View Download
ریاضی مقدماتی 229k
1118034.pdf
View Download
جمعیت و تنظیم خانواده 82k
1118035.pdf
View Download
جمعیت و تنظیم خانواده 79k
1211275-1211277.pdf
View Download
مهارت های آموزش از راه دور 217k
1211276-1211274.pdf
View Download
مهارت های زندگی 323k  
1211410.pdf
View Download
فلسفه اخلاق 89k
1211411.pdf
View Download
فلسفه اخلاق 83k
1212255.pdf
View Download
زبان خارجه 318k
1212256-1212270.pdf
View Download
زبان خارجه 238k
1212261.pdf
View Download
زبان انگلیسی مقدماتی 195k
1212262.pdf
View Download
زبان انگلیسی مقدماتی 288k
1212300.pdf
View Download
آشنایی با دفاع مقدس 99k
1212400.pdf
View Download
آشنایی با دفاع مقدس 85k
1213209.pdf
View Download
فارسی 103k


 

1213211.pdf
View Download
زبان و ادبیات فارسی مقدماتی 98k
1213212.pdf
View Download
زبان و ادبیات فارسی مقدماتی 100k
1213216_1213210.pdf
View Download
فارسی ، فارسی عمومی 96k
1215150.pdf
View Download
تربیت بدنی 1 256k
1215151.pdf
View Download
تربیت بدنی 2 84k
1215152.pdf
View Download
تربیت بدنی 1 98k
1215153.pdf
View Download
تربیت بدنی 2 251k
1220001-1220003.pdf
View Download
انسان شناسی در اسلام 232k  
1220424.pdf
View Download
انقلاب اسلامی ایران 90k
1220433.pdf
View Download
آیین زندگی - اخلاق کاربردی 99k
1220434.pdf
View Download
انقلاب اسلامی ایران 89k
1220478.pdf
View Download
اندیشه سیاسی امام خمینی 98k
1220479.pdf
View Download
اندیشه سیاسی امام خمینی 79k
1220498_1233033.pdf
View Download
اخلاق اسلامی - مبانی و مفاهیم - علم اخلاق 72k

 

 

1223174.pdf
View Download
آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 67k
1223175.pdf
View Download
آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 82k
1229127.pdf
View Download
فرهنگ و تمدن 68k
1229128.pdf
View Download
فرهنگ و تمدن اسلام و ایران 85k
1233025.pdf
View Download
اندیشه اسلامی 1 66k
1233026.pdf
View Download
اندیشه اسلامی 2 109k
1233027.pdf
View Download
آیین زندگی - اخلاق کاربردی 88k
1233028.pdf
View Download
تفسیر موضوعی قرآن 124k  
1233029.pdf
View Download
اخلاق اسلامی - مبانی و مفاهیم 71k
1233030-1220584.pdf
View Download
اندیشه اسلامی 1 68k
1233031.pdf
View Download
اندیشه اسلامی 2 87k
1233032.pdf
View Download
تفسیر موضوعی قرآن کریم 100k  
1233038.pdf
View Download
تفسیر موضوعی نهج البلاغه 84k

 

 


برچسب‌ها: دانلود رایگان نمونه سوالات کارشناسی پیام نور ,
[ جمعه 24 آذر 1391 ] [ 15:47 ] [ رضا ]

مجموعه شانزدهم نمونه سوالات پیام نور
دانلود رایگان نمونه سوالات کارشناسی پیام نور کلیه
رشته ها نیمسال دوم ۹۱-۹۰

بخش اول : نمونه سوالات پیام نور دروس عمومی کلیک کنید
بخش دوم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته کامپیوتر کلیک کنید
بخش سوم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته حقوق کلیک کنید
بخش چهارم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته مدیریت بازرگانی کلیک کنید
بخش پنجم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته فیزیک کلیک کنید
بخش ششم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته تاریخ کلیک کنید
بخش هفتم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته زیست شناسی کلیک کنید
بخش هشتم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته شیمی کلیک کنید
بخش نهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته روانشناسی کلیک کنید
بخش دهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته اقتصاد کلیک کنید
بخش یازدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته جغرافیا کلیک کنید
بخش دوازدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته صنایع کلیک کنید
بخش سیزدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته زبان و ادبیات عرب کلیک کنید
بخش چهاردهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته علوم تربیتی کلیک کنید
بخش پانزدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته الهیات کلیک کنید
بخش شانزدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته تربیت بدنی کلیک کنید
بخش هفدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته کشاورزی کلیک کنید
بخش هجدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته حسابداری کلیک کنید
بخش نوزدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته کتابداری کلیک کنید
بخش بیستم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته آمار کلیک کنید
بخش بیست و یکم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته ریاضی کلیک کنید
بخش بیست و دوم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته مدیریت دولتی کلیک کنید
بخش بیست و سوم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته مدیریت جهانگردی کلیک کنید
بخش بیست و چهارم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته علوم اجتماعی کلیک کنید
بخش بیست و پنجم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته زمین شناسی کلیک کنید
بخش بیست و ششم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته مترجمی زبان انگلیسی کلیک کنید
بخش بیست و هفتم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته علوم سیاسی کلیک کنید 
بخش بیست و هشتم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته مدیریت پروژه کلیک کنید


برچسب‌ها: دانلود رایگان نمونه سوالات کارشناسی پیام نور کلیه رشته ها نیمسال دوم ۹۱-۹۰,
[ جمعه 24 آذر 1391 ] [ 15:41 ] [ رضا ]


ESET-Offline-Update%28www.khobdownload.com



اپدیت شده در تاریخ 2012/12/13 شماره اپدیت 7795

اپدیت افلاین نود 32 اپدیت 23 آذر 91

دانلود اپدیت افلاین nod32 و Eset که در اینجا برای شما اماده کرده ایم

این اپدیت به تمامی نسخهای 3 و 4 و 5 جواب داده و این نسخه ها را بدون نیاز به اتصال به

اینترنت اپدیت می کند

روش فعال کردن دکمه Edit شدر نسخه 5:

در حالت Safe Mode به این کلید در رجیستری بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET\ESET Security\CurrentVersion\Info ]

و مقدار PackageFeatures را روی 1 بگذارید.

برای ورود به Safe Mode قبل از بالا آمدن ویندوز چند بار کلید F8 را بزنید. برای ورود به رجیستری دستور regedit را اجرا کنید.

با این کار دکمه Edit فعال می شود و هم می توانید از سرور آپدیت رایگان استفاده کنید و هم مسیر فولدر آپدتهای آفلاین را به آن بدهید.

این فایل هم NOD32 و هم Smart Security را در کلیه نسخه‌های 3.x و 4.x و 5.x به روز می‌کند.

نکته:این فایل اپدیت هر روز اپدیت می شود و شما میتوانید با مراجعه به سایت

این اپدیت را دانلود و استفاده کنید

دانلود با لینک مستقیم حجم 48 مگابایت

دانلود با لینک کمکی حجم 48 مگابایت


برچسب‌ها: اخبار دانلود,
[ جمعه 24 آذر 1391 ] [ 15:28 ] [ رضا ]


ESET-Offline-Update%28www.khobdownload.com





اپدیت شده در تاریخ 2012/12/10 شماره اپدیت 7786

اپدیت افلاین نود 32 اپدیت 20 آذر 91

دانلود اپدیت افلاین nod32 و Eset که در اینجا برای شما اماده کرده ایم

این اپدیت به تمامی نسخهای 3 و 4 و 5 جواب داده و این نسخه ها را بدون نیاز به اتصال به

اینترنت اپدیت می کند

روش فعال کردن دکمه Edit شدر نسخه 5:

در حالت Safe Mode به این کلید در رجیستری بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET\ESET Security\CurrentVersion\Info ]

و مقدار PackageFeatures را روی 1 بگذارید.

برای ورود به Safe Mode قبل از بالا آمدن ویندوز چند بار کلید F8 را بزنید. برای ورود به رجیستری دستور regedit را اجرا کنید.

با این کار دکمه Edit فعال می شود و هم می توانید از سرور آپدیت رایگان استفاده کنید و هم مسیر فولدر آپدتهای آفلاین را به آن بدهید.

این فایل هم NOD32 و هم Smart Security را در کلیه نسخه‌های 3.x و 4.x و 5.x به روز می‌کند.

نکته:این فایل اپدیت هر روز اپدیت می شود و شما میتوانید با مراجعه به سایت

این اپدیت را دانلود و استفاده کنید

دانلود با لینک مستقیم حجم 48 مگابایت

دانلود با لینک کمکی حجم 48 مگابایت
 


برچسب‌ها: اخبار دانلود ,
[ سه شنبه 21 آذر 1391 ] [ 19:18 ] [ رضا ]

 

 

ESET-Offline-Update%28www.khobdownload.com





اپدیت شده در تاریخ 2012/11/07 شماره اپدیت 7777

اپدیت افلاین نود 32 اپدیت 17 آذر 91

دانلود اپدیت افلاین nod32 و Eset که در اینجا برای شما اماده کرده ایم

این اپدیت به تمامی نسخهای 3 و 4 و 5 جواب داده و این نسخه ها را بدون نیاز به اتصال به

اینترنت اپدیت می کند

روش فعال کردن دکمه Edit شدر نسخه 5:

در حالت Safe Mode به این کلید در رجیستری بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET\ESET Security\CurrentVersion\Info ]

و مقدار PackageFeatures را روی 1 بگذارید.

برای ورود به Safe Mode قبل از بالا آمدن ویندوز چند بار کلید F8 را بزنید. برای ورود به رجیستری دستور regedit را اجرا کنید.

با این کار دکمه Edit فعال می شود و هم می توانید از سرور آپدیت رایگان استفاده کنید و هم مسیر فولدر آپدتهای آفلاین را به آن بدهید.

این فایل هم NOD32 و هم Smart Security را در کلیه نسخه‌های 3.x و 4.x و 5.x به روز می‌کند.

نکته:این فایل اپدیت هر روز اپدیت می شود و شما میتوانید با مراجعه به سایت

این اپدیت را دانلود و استفاده کنید

دانلود با لینک مستقیم حجم 48 مگابایت

دانلود با لینک کمکی حجم 48 مگابایت
 

 


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار کلیپ,
[ شنبه 18 آذر 1391 ] [ 18:26 ] [ رضا ]

پاسخ موسوي خوئيني ها به پيشنهاد نامزدي خاتمي ،اشپيگل: پيشرفت هاي رزم دريايي ايران اغراق نيست ،بخشنامه کاهش حقوق کارمندان جانباز باطل شد،تغییر پرچم ایران در سفر رحیمی،جالب است بدانید چرا کاهش حق ماموریت رای نیاورد! شجوني: شورای نگهبان، خاتمي را تایید نمی‌کند،همسر امیر قطر درخواست طلاق کرد،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.
اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید.


مسئول گرفتاري هاي جبهه اصلاحات همين حزب مشاركت است

سخنگوي جبهه اصلاح طلبان در واكنش به بيانيه قيم مآبانه حزب مشاركت درباره تحريم انتخابات و ترور شخصيت اصلاح طلبان طرفدار حضور در انتخابات، اين حزب را مسئول گرفتاري هاي فعلي جبهه اصلاحات عنوان كرد.

 


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار کلیپ,
ادامه مطلب
[ شنبه 18 آذر 1391 ] [ 9:17 ] [ رضا ]

با نرم افزار TrueCaller می توانید از آدرس و مکان دقیق فردی که با شما تماس می گیرد، آگاه شوید.
Truecaller  برنامه ای بسیار جذاب است که آدرس کنونی فردی که با شما تماس می گیرد را در نمایشگر نشان می دهد. مثلا شهر، خیابان و … .
این برنامه بجز این، کاربرد های دیگری هم دارد به طور مثال امکان مسدود کردن بعضی شماره ها جهت جلوگیری از تماس با شما از دیگر قابلیت های این برنامه است.
این اپلیکیشن همچنین به شما این امکان را می دهد که بیش از ۱٫۵ میلیارد شماره در سراسر جهان جستجو کرده و دفترچه تلفنی کامل داشته باشید .






*توجه داشته باشید که داشتن GPS و اینترنت برای این برنامه الزامی است. (هم تماس گیرنده و هم دریافت کننده)
 
دانلود نرم افزار TrueCaller نسخه آندروید

دانلود نرم افزار TrueCaller نسخه سیمبین

 


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار کلیپ,
[ شنبه 18 آذر 1391 ] [ 9:14 ] [ رضا ]

برنامه های کاربردی می توانند در مواقع بسیار زیادی به کمک شما بیایند و از همین رو نیاز است تا تعدادی از مهمترین آن ها را بر روی تلفن همراهتان داشته باشید.
  در چند هفته احیر برنامه های کاربردی مختلفی را برای کاربران روی سایت قرار داده ایم. در این میان افراد بسیاری کاربران در خواست برنامه های کاربردی برای سیستم عامل های خاصی مانند: جاوا، سیمبیان و ویندوز فون را داشته اند. این هفته چند برنامه از این سیستم عامل ها را برای دانلود قرار داده ایم.


باد صبا 3  - جاوا


 
 در این نرم افزار کاربر ضمن مشاهده اعمال ، ادعیه ، آداب ، اوقات شرعی و … بصورت روزانه از قابلیت پخش خودکار اذان در اوقات شرعی شهر مورد نظر نیز برخوردار است. از دیگر امکانات آن می توان به مشاهده اوقات شرعی ۳۲۰ شهر ایران و هر نقطه جغرافیایی دیگر، ارائه وقایع روزانه ، چندین پوسته گرافیکی، تبدیل تاریخ و … اشاره داشت. گفتنی است تقویم باد صبا بدون محدودیت زمانی و به صورت رایگان برای کاربران قابل استفاده می باشد. این نرم افزار مخصوص گوشی های جاوا می باشد.

برای دانلود این برنامه می توانید از اینجا اقدام کنید.

پروفایل اتوماتیک - سیمبین


 
شابد برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جلسه ای مهم ناگهان موبایلتان شروع به زنگ خوردن می کند و باعث می شود تا جلسه دچار آشفتگی شود. حتما این نیاز را هم احساس کرده اید که به برنامه ای برای تنظیم صدای تلفن در شرایط خاص نیاز دارید. برنامه اتوپروفایل دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید. این برنامه با توجه به شرایط خاصی که برای آن تعریف می کنید تلفن همراه شما را به حالت سکوت می برد یا از آن خارج می کند.

این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

آنتی ویروس قدرتمند - ویندوز فون


 
یکی از برنامه های بسیار نیاز برای هر تلفن همراهی یک آنتی ویروس قدرتمند است تا بتواند از ورود بد افزارهای مختلف به داخل تلفن همراه تان جلوگیری کند. نرم افزاری که اینجا برای شما قرار داده شده است "Flexilis Mobile Security" نام دارد و قابلیت های گسترده ای را دارا است. با استفاده از این نرم افزار می توانید از تمامی عکس های و موارد موجود داخل موبایلتان فایل بک آپ بسازید و همچنین دیوار آتش بسیار قدرتمندی دارد.

برای دانلود این نرم افزار اینجا را کلیک کنید.

 


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار کلیپ,
[ شنبه 18 آذر 1391 ] [ 9:13 ] [ رضا ]

رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي همواره تلاش داشته‌اند تا فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران را منحرف جلوه داده و با ايجاد سناريوهاي بي پايه و اساس نظر افکار عمومي را نسبت به موضوع هسته‌اي ايران حساس کنند.

 همواره با نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یا مذاکرت ايران با گروه ۱+۵، فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران تشدید شده است. با توجه به برنامه آژانس برای ادامه گفت و گوها با ایران و نیز ابراز تمایل ۱+۵ برای مذاکره در اولین فرصت ممکن، شکل گیری یک موج جدید رسانه‌ای چندان غیرمنتظره نبود.


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار کلیپ,
ادامه مطلب
[ شنبه 18 آذر 1391 ] [ 9:12 ] [ رضا ]

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه پيروزي‌هاي زيادي در پي حادثه غزه اتفاق خواهد افتاد، گفت: به زودي شاهد آغاز موجب دوم بيداري اسلامي در جهان خواهيم بود.
سردار محمدرضا نقدي  با تأکيد بر اينکه موضع بسيج درباره ارتباط با آمريکا همان موضع امام راحل است، تصريح کرد: همانگونه که ايشان فرمودند ما تاآخر ايستاده‌ايم و با آمريکا رابطه برقرار نخواهيم کرد مگر آنکه آمريکا آدم شود و اين بدين معناست که آمريکا دست از تعرض به خليج فارس، لبنان، فلسطين و کشورهاي اسلامي بردارد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: هر زمان که آمريکا پايگاه‌هاي خود را از منطقه جمع کرد و از بحرين، قطر، کويت و افغانستان بيرون رفت و از حمايت رژيم صهيونيستي دست برداشت، مي‌فهميم که آمريکا امکان مذاکره را فراهم کرده، اما تاکنون چنين اتفاقي نيافتاده است.

وي همچنين در رابطه با اتحاد سران سه قوه اظهار داشت: خط و راه بسيج، وحدت و همدلي است، ما از اين وحدت نتيجه‌هاي ارزشمندي بدست آورده‌ايم و در حقيقت تمام پيروزي‌هاي بزرگي که تا به حال براي امت اسلامي و کشور حاصل شده ثمره وحدت و يکپارچگي بوده و هر جا عقب‌ماندگي و اشکالي مي‌بينيم نتيجه اختلاف و دودستگي‌ها است.

نقدي اظهار داشت: از تمام مسئولان كشور مي‌خواهيم که با خويشتن‌داري، مصالح عمومي امت اسلام را به امور محدود مجموعه خود ترجيح داده و به قولي که به مقام معظم رهبري دادند، پايبند باشند.
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين پيروزي‌هاي جنگ غزه، استعفاي وزير جنگ رژيم صهيونيستي و پذيرفته شدن فلسطين به عنوان عضو ناظر سازمان ملل را از گام‌هاي موفقيت‌آميز رو به رشد فلسطينيان و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: پيروزي‌هاي زيادي در پي حادثه غزه اتفاق خواهد افتاد و پيروزي مقاومت، سيلي محکمي بر گونه‌ي صهيونيست‌ها است.
 
وي در پايان با بيان اينکه به زودي شاهد آغاز موجب دوم بيداري اسلامي در جهان خواهيم بود، اظهار داشت: مردمي که در کشورهاي اسلامي از اعتماد به نفس پاييني برخوردار بودند، پس از مشاهده اين ايستادگي و موفقيت‌ها در غزه، باور لازم را بدست آورده و اكنون بايد منتظر ايفاي نقش مردم اردن و فلسطينيان کرانه باختري باشيم.
 


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار کلیپ,
[ شنبه 18 آذر 1391 ] [ 9:10 ] [ رضا ]

وزیر امور خارجه آمریکا از تمدید معافیت 9 کشور چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان از تحریم نفتی ایران به مدت 6 ماه دیگر خبر داد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون اعلام کرد: "چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان به دلیل کاهش های بیشتر در حجم خرید نفت خام از ایران، بار دیگر می‌توانند از تحریم‌های آمده در بند 1245 قانون اختیار دفاع ملی سال مالی 2012 معاف شوند. من متعاقبا به کنگره گزارش خواهم کرد که معافیت از تحریم‌ها برای یک دوره زمانی 180 روزه به کار گرفته خواهد شد. "

گفتنی است، پیشتر منابعی در دولت و کنگره آمریکا از احتمال تمدید معافیت این 9 کشور از تحریم نفتی ایران خبر داده بودند.


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار کلیپ,
[ شنبه 18 آذر 1391 ] [ 9:4 ] [ رضا ]
مسئولان با پايبندی به فرمايشات مقام معظم رهبري از هرگونه تنش دوري کنند آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولانی که واقعا پایبند به ولایت هستند باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه‌ ویژه‌ای داشته باشند و از پیاده کردن هرگونه برنامه‌ای که منجر به تنش و بحران در جامعه شود دوری کنند. آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اظهارداشت:‌ شما و خود را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و همچنین خداوند در رابطه با تقوا می‌فرماید؛ حریم الهی را رعایت کنید و بکوشید در زمان مرگ تسلیم امر الهی باشید، که این امور تنها با تقوای الهی میسر خواهد بود. وی در ادامه افزود:‌در عظمت تقوا همین بس که خداوند می‌فرماید، زمانی که شیطان با نیت گمراهی به سمت انسان می‌آید با برکت تقوا است که انسان می‌تواند شیطان را از خود دور سازد. آیت‌الله موحدی با اشاره به عظمت نماز جمعه تصریح کرد: همواره در روایات از نمازگزاران خواسته شده است زمانی که عازم جایگاه و مصلی نماز جمعه هستند به امید فضایل و بخشش خدا حرکت کنند و همچنین باید براي توفیق بزرگ اقامه نماز جمعه خدا را شاکر باشیم. امام جمعه موقت تهران با توجه به اینکه توصیه تقوا از اولین سخنان خطیب نماز جمعه به شمار می‌رود تاکید کرد:‌ خداوند متعال اوامر فراوانی دارد که انسان با تقوا می‌تواند از این اوامر پیروی کند و از گمراهی و جلوگیری از ورود شیطان در امان باشد. وی با اشاره به توصیه خداوند به رزمندگان در میدان جنگ افزود: اگر رزمندگان در میدان رزم، دو سرمایه صبر و تقوا را داشته باشند، هر چند با هجمه سنگینی از دشمنان روبرو باشند خداوند به یاری آنها خواهد آمد. آیت‌الله موحدی با اشاره به آیه 29 سوره انفال در رابطه با تقوا تصریح کرد: اگر مومنان تقوا داشته باشند خداوند بصیرت و بنایی به آنان عطا می‌فرماید که بتوانند جداکننده حق از باطل باشند و همچنین تقوا باعث کثرت سیئات برای انسان خواهد شد. نماینده مجلس خبرگان رهبری در رابطه با محاسبه نفس مطرح کرد: محاسبه نفس در رابطه با محاسبه نفس روایات زیادی وجود دارد و در اهمیت این موضوع همین بس که حضرت سجاد (ع) در این رابطه رساله حقوقی نوشته‌اند که در این رساله بر تمامی حقوق افراد بر یکدیگر،‌ حتی حقوق افراد غیرمسلمان مورد تاکید قرار گرفته است. وی با اشاره به محاسبه مسئولین اظهار داشت: یکی از محاسبه‌های دقیق، محاسبه‌های مسئولین خواهد بود،‌ نظیر افرادی که در نظام دارای مسئولیت هستند و این مسئولیت‌ها از سنگین ترین وظایف به شمار می‌رود. آیت‌الله موحدی با اشاره به اهمیت وظیفه مسئولان تاکید کرد:‌ اسلامی بودن حکومت که براساس خون شهدا بنا شده است و به عنوان ولایت از جایگاه مهمی برخوردار است،‌ وظیفه مسئولان را در قبال مردم و مملکت سخت و سنگین می‌کند. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسانی که احساس مسئولیت می‌کند باید اطمینان داشته باشد که از عهده مسئولیت خویش برآید و چنانچه این مسئولیت را برای خود سنگین دید نباید وارد اداره آن وظیفه شود،‌ حتی اگر در این رابطه در قبال حکم مافوق خود بایستد. وی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین(ع) در رابطه حکومت اسلامی تصریح کرد: اگر دولت اصول و مسائل اسلامی حکومت را فراموش کند و درگیر شاخ‌وبرگ‌های فرعی آن شود و چنانچه انسان نالایق را بر سایرین ارجح قرار دهد قطعا با نابودی و ساقط شدن حکومت روبرو خواهد شد. آیت‌الله موحدی با بيان اينكه حکومت اسلامی باید موارد اسلامی را نظیر اقامه نماز در سطح جامعه، ایجاد رابطه بین مردم و خداوند، برپاداری زکات و پرکردن خلاءهای فقر جامه عمل بپوشاند،خاطرنشان کرد: همچنین مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند که اگر حکومت اسلامی به وظایف خود عمل نکند قطعا با مشکلات جدی و بحرانی روبرو خواهد شد. آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در ابتدای خطبه دوم خود با اشاره به زلزله‌زدگان خراسان جنوبی اظهار داشت: این حادثه بسیار تاسف برانگیز بود که به بازماندگان آن عزیزان از دست رفته تسلیت و برای از دست رفتگان طلب مغفرت و برای مجروحین نیز شفای عاجل خواستاریم. وی با بیان اینکه 11 تا 22 آذر،‌ ایامی است که انتساب به بزرگانی دارد، گفت: رحلت علامه حلی،‌ طوسی، رحلت عالم بزرگوار نراقی و ولادت شیخ بهایی و همچنین شهادت آیت‌الله دستغیب و شهادت سرگرد کشوری را داریم که خداوند آنها را محشور کند. آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه افزود:‌ در این ایام بود که دبیر کل سازمان ملل رژیم صدام را محکوم و به عنوان آغازگر جنگ اعلام کرد. امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهم وجود بسیجیان گفت: بسیج نیروی عظیمی است و خداوند توفیقات آنان را دوچندان کند چرا که بسیجیان بودند که مخلصانه جان خود را تقدیم اسلام کردند. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید کشور در فضایی آرام حرکت کند، تصریح کرد: مسئولینی که واقعا پایبند به ولایت هستند باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند و از پیاده کردن هرگونه برنامه‌ای که منجر به تنش و بحران در جامعه شود، دوری کنند و ما از تمامی مسئولین خواستار دلسوزی و همدلی هستیم. نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به علت بروز بحران در سوریه افزود: چیزی که باعث وجود بحران در سوریه شده مداخله خارجی‌ها است،‌ یعنی کسانی که دم از اسلام، قرآن و حمایت از فلسطین می‌زنند. وی ادامه داد: مردم فلسطین و سوریه باید خودشان بر مشکلات موجود فائق و بحران‌های داخلی‌شان را رفع کنند و اگر نیازی به اصلاحات وجود دارد، آرام آرام انجام شود. آیت‌الله موحدی کرمان با اشاره به شکار پهپاد آمریکایی توسط نیروهای مسلح گفت: آمریکا سعی دارد با بکارگیری بالاترین‌ تکنولوژی‌ پهپادهای خود را مجهز کند تا از این طریق به ایران ضربه وارد سازد، در حالی که بالاتر از تکنولوژی آمریکا،‌ ایران اسلام و قرآن را دارد که با این ابزار پهپاد مجهز آمریکایی را شکار می‌کند. امام جمعه موقت تهران با اشاره به استقامت و بردباری ملت ایران در برابر تهدیدات و فشارهای دشمن خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی رسد که ملت عزیزمان بر تمامی ابزارهای دشمنان فائق آید و در مسیر پیشرفت گام بردارد. وی با اشاره به اثبات حقانیت ایران در 8 سال دفاع مقدس گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران در این جنگ توانست با تکیه بر اعتقادات خود در برابر دشمنان ایستادگی کند و خوشبختانه توانسته پس از 33 سال پیروزی انقلاب اسلامی سرخم فرود نیاورد.
[ جمعه 17 آذر 1391 ] [ 22:33 ] [ رضا ]
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 18:28 ] [ رضا ]

قفل گذاری روی درایوها، Odin HDD Encryption 7.7.7

قفل گذاری روی درایوها

Odin HDD Encryption نام نرم افزاری امنیتی است که علاوه بر رمزگذاری انواع درایوهای مختلف، از اطلاعات شما در برابر ویروس و آلودگی های احتمالی محافظت می کند. با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید درایوهای مختلف هارد دیسک خود را با الگوریتم پیشرفته رمزگذاری این نرم افزار ، رمزگذاری نمایید و از اطلاعات آن در برابر دسترسی افراد بیگانه و یا آلودگی ناشی از ویروس ها و بدافزارها جلوگیری کنید. این نرم افزار همچنین قابلیت رمزگذاری هارددیسک های اسکترنال و حافظه های فلش را نیز داراست. می توانید بخش خاصی از یک درایو را رمزگذاری کنید و مابقی را به صورت آزاد در دسترس دیگران قرار دهید.
برخی ویژگی های نرم افزار Odin HDD Encryption :
رمزگذاری درایوهای هارددیسک ، حافظه های فلش ، هارد اکسترنال و...
رمزگذاری با الگوریتم پیشرفته.
محافظت در برابر آلودگی به ویروس.
سازگار با نسخه های مختلف ویندوز.

دانلوددانلود برنامه


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه نرم افزار,
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 18:26 ] [ رضا ]

 

دانلود نرم افزار قدرتمند برای فایلهای pdf به نام Adobe Reader XI v11.0.0




Adobe Reader XI v11.0.0

نرم افزاري كه به تازگي نسخه به روز شده آن براي مشاهده و مديريت فايل هاي PDF ارائه شده است Adobe Acrobat Reader نام دارد. كاربران در اين ابزار فقط قابليت مشاهده فايل هاي PDF را دارند. اما نمي توان از امكاناتي مانند چاپ اسناد، برش آن ها، كپی محتویات و بسياري قابليت ديگر چشم پوشي كرد. مهم ترين قابليتي كه در اين ابزار و در نسخه جديد ارائه شده است مديريت اسناد و آپلود و ساخت آن ها در سايت Acrobat است. پس از نصب اين نرم افزار نرم افزار Adobe Air هم در سيستم شما نصب خواهد شد كه با استفاده از آن و آيكني كه با نام Acrobat در دسكتاپ سيستم عامل شما ظاهر مي شود مي توانيد سايت Acrobat را در سيستم خود و به صورت آماده به اجرا داشته باشيد. در اين سايت كاربران مي توانند پس از عضويت در سايت اسناد PDF خود را آپلود و به اشتراك بگذارند. همچنين مي توانند اسنادي با فرمت PDF و به صورت آنلاين تهيه نمايند. اين نرم افزار محيط كاربري بسيار ساده اما در عين حال جذابي دارد. اين نرم افزار برخلاف نرم افزار Adobe Reader X حجمي بسيار پائين دارد كه باعث بالا رفتن كارايي سيستم مي شود. همچنين نرم افزار فوق بر خلاف Adobe Reader X كه با قيمت 449 دلار عرضه مي گردد، به صورت رايگان عرضه مي شود. محیط كاربری این نرم افزار بصورتی ساده و در عین حال پیشرفته طراحی شده و امكانات مختلفی از جمله چاپ اسناد، برش آن ها، كپی محتویات و بسیاری قابلیت های دیگر را در اختیار كاربر قرار می دهد.همچنین استفاده از این نرم افزار نیاز به تخصص خاصی ندارد، چرا كه پس از نصب برنامه، بصورت خودكار كلیه فایل های PDF موجود در هارد دیسك سیستم را تحت پوشش خود قرار داده و در هنگام برخورد كاربر به این فایل ها، با یك دابل كلیك ساده اجرا شده و محتویات فایل را به نمایش می گذارد. لازم به ذكر است كه ویرایش جدید Adobe Reader، دارای قابلیت شتاب دهندگی به واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) میباشد، که قادر است محتوای فایل های PDF، مانند تصاویر گرافیکی و سه بعدی را با کیفیت مطلوب تری به نمایش گذارد. اين نرم افزار با اندكي تغييرات جزيي نسبت به ويرايش هاي قبلي ارائه شده است

قابليت هاي كليدي نرم افزار Adobe Reader X

- مشاهده ساده و آسان اسناد PDF
- رايگان بودن نرم افزار
- استفاده بسيار آسان از نرم افزار
- ارتباط سريع و آسان با Acrobat.com
- قابليت پشتيباني از جديدترين تكنولوژي هاي به كار رفته در اسناد PDF
- شتاب دهنده گرافيكي در نسخه ي جديد
- قابليت چاپ اسناد
- سازگار با نسخه هاي مختلف ويندوز از جمله ويندوز محبوب 7
- و ...

دانلود با لینک مستقیم حجم 36 مگابایت

دانلود با لینک کمکی حجم 36 مگابایت

 
 

 


برچسب‌ها: دانلودpdf,
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 17:45 ] [ رضا ]

ESET-Offline-Update%28www.khobdownload.com


اپدیت شده در تاریخ 2012/11/01 شماره اپدیت 7752

اپدیت افلاین نود 32 اپدیت 11 آذر 91

دانلود اپدیت افلاین nod32 و Eset که در اینجا برای شما اماده کرده ایم

این اپدیت به تمامی نسخهای 3 و 4 و 5 جواب داده و این نسخه ها را بدون نیاز به اتصال به

اینترنت اپدیت می کند

روش فعال کردن دکمه Edit شدر نسخه 5:

در حالت Safe Mode به این کلید در رجیستری بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET\ESET Security\CurrentVersion\Info ]

و مقدار PackageFeatures را روی 1 بگذارید.

برای ورود به Safe Mode قبل از بالا آمدن ویندوز چند بار کلید F8 را بزنید. برای ورود به رجیستری دستور regedit را اجرا کنید.

با این کار دکمه Edit فعال می شود و هم می توانید از سرور آپدیت رایگان استفاده کنید و هم مسیر فولدر آپدتهای آفلاین را به آن بدهید.

این فایل هم NOD32 و هم Smart Security را در کلیه نسخه‌های 3.x و 4.x و 5.x به روز می‌کند.

نکته:این فایل اپدیت هر روز اپدیت می شود و شما میتوانید با مراجعه به سایت

این اپدیت را دانلود و استفاده کنید

متاسفانه هاستینگ جدید بد از اب در امد و ما رو خیلی اذیت کرد و به درخواست شما عزیزان مبنی بر

مشکل دانلود ما پلود را در یک لینک مستقیم و 3 سرور کمکی قدرتمند دیگر قرار دادیم

دانلود با لینک مستقیم حجم 57 مگابایت

دانلود از سرور fileopic حجم 57 مگابایت

دانلود از سرور rodfile حجم 57 مگابایت

دانلود از سرور hostinoo حجم 57 مگابایت

 

 


برچسب‌ها: دانلود اپدیت افلاین نود ,
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 17:39 ] [ رضا ]

دقايقي پيش تلويزيون الميادين اعلام کرد؛ همزمان با بالاگرفتن درگيري ها بين موافقان و مخالفان محمد مرسي در قاهره، مسئولان امنيتي اين کشور در فرودگاه بين المللي شهر قاهره حالت فوق العاده اعلام کردند.


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 16:8 ] [ رضا ]

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: من و ولايتي به طور مداوم يکديگر را در مجمع تشخيص مصلحت مي‌بينيم و با هم ناهار مي‌خوريم.
محمدزضا باهنر نائيب رئيس مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينکه بايد دولت پانزدهم آذر بودجه را به مجلس مي‌فرستاد، اظهار داشت: به دولت توصيه مي‌کنيم در اسرع وقت بودجه را به مجلس تقديم کند.

وي درباره برخي از گمانه‌زني‌ها مبني بر ماموريت حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد براي رايزني با دولت درباره بودجه، گفت:‌ماموريت خاصي نبوده و دولت بايد بودجه را به مجلس تقديم کند و ما نيز مامور و مسئول نمي‌فرستيم.

باهنر درباره ديدار جبهه پيروان خط امام و رهبري با آيت‌الله يزدي افزود: ديدار اين هفته جبهه با آيت‌الله يزدي انجام نمي‌شود.

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان درباره کميته سياسي جبهه پيروان تصريح کرد:‌ما در حال رايزني هستيم تا برنامه رياست جمهوري را مطرح کنيم و با افراد مطرح نيز رايزني‌هايي انجام داده‌ايم اما تا کنون به جمع بندي نهايي نرسيده‌ايم.

وي در ادامه درباره ديدار خود با علي اکبر ولايتي خاطرنشان کرد: من و آقاي ولايتي مرتب در مجمع يکديگر را مي‌بينم و با هم ناهار مي‌خوريم.
 


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه,
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 16:6 ] [ رضا ]
با سلام خدمت کلیه دوستان

من تا اونجا که بتونم و وقت بهم اجازه بده سعی میکنم براتون نمونه سوالات مختلف بگذارم(فقط جهت کمک به دانشجویان عزیز)

اگر درخواست های شما رو نتونستم انجام بدم بعلت کمبود وقته نه چیز دیگه

موفق و پیروز باشید

[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]
بخش اول : نمونه سوالات پیام نور دروس عمومی کلیک کنید
بخش دوم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته کامپیوتر ، فناوری اطلاعات ، علوم کامپیوتر کلیک کنید
بخش سوم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته حقوق کلیک کنید
بخش چهارم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته حسابداری کلیک کنید
بخش پنجم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته شیمی کلیک کنید
بخش ششم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته روانشناسی کلیک کنید
بخش هفتم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته مدیریت کلیک کنید 
بخش هشتم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته فیزیک کلیک کنید 
بخش نهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته صنایع ، اجرایی ، پروژه کلیک کنید 
بخش دهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته ریاضی ، آمار کلیک کنید 
بخش یازدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس جغرافیا کلیک کنید 
بخش دوازدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس علوم اجتماعی کلیک کنید 
بخش سیزدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس مترجمی ، زبان و ادبیات انگلیسی کلیک کنید 
بخش چهاردهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته اقتصاد کلیک کنید 
بخش پانزدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته زیست شناسی کلیک کنید 
بخش شانزدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس رشته زمین شناسی کلیک کنید 
بخش هفدهم: نمونه سوالات پیام نور دروس زبان و ادبیات عرب کلیک کنید

[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]
[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]
[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]
[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]
برای دانلود سوالات استخدامی به لینک های زیر مراجعه نمایید:

سوالات دیگر دروس به مرور اضافه خواهد شد.


۳۰ سوال آزمون کامپیوتر


۲۵سوال ادبیات فارسی

http://rapidshare.com/files/119851606/adabiayte_farsi.doc.html

 

و ۳۰ سوال زبان انگلیسی

 

http://rapidshare.com/files/119969769/zaban_englisi.doc.html

[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]
دانلود رایگان نمونه سوالات رشته  زیست شناسی پیام نور نیمسال دوم ۸۹ ۸۸

۱۱۱۱۱۱۴٫PDF
View Download
ریاضی ۲ ۲۹۶k
1112002.pdf
View Download
فیزیولوژی عمومی اعصاب و غدد ۱۷۵k
1112003.pdf
View Download
فیزیولوژی عمومی اعصاب و غدد ۱۷۵k
1112004.pdf
View Download
زیست شناسی عمومی ۲۵۶k
1112006.pdf
View Download
پروتوژئولوژی ۱۶۷k
1112008.pdf
View Download
تشریح و مورفولوژی گیاهی ۱۸۲k
1112010.pdf
View Download
مبانی بیوشیمی ۲۲۰k
1112012.pdf
View Download
سیستماتیک گیاهی ۱ ۱۹۵k
1112014.pdf
View Download
تالوفیت ها ۱۹۳k
1112015.pdf
View Download
زیست شناسی جانوری – زیست شناسی جانوری ۲ ۱۹۴k
1112016.pdf
View Download
زیست شناسی سلولی و مولکولی – زیست شناسی سلولی و مولکولی۲ وآزمایشگاه ۱۵۴k
1112018.pdf
View Download
میکرو بیولوژی عمومی – میکرو بیولوژی بهداشت ۲۳۷k
1112020.pdf
View Download
سیستماتیک گیاهی ۱۳۹k
1112022.pdf
View Download
زیست شناسی پرتویی ۲۲۱k
1112023.PDF
View Download
فیزیولوژی جانوری ۱ ۲۱۵k
1112025.pdf
View Download
متون زیست شناسی ۲۸۴k
1112026.pdf
View Download
میکرو بیولوژی محیطی ۱۶۹k
1112027.pdf
View Download
بافت شناسی ۱۸۲k
1112029.pdf
View Download
جانور شناسی ۱ ۱۶۵k
1112031.pdf
View Download
فیزیولوژی گیاهی ۱ ۲۲۲k

 

1112033.pdf
View Download
فیزیولوژی جانوری ۲ ۱۷۸k
1112035.pdf
View Download
ریخت زایی و اندام زایی در گیاهان ۲۲۹k
1112036.pdf
View Download
ژنتیک ۲۱۵k
1112038.pdf
View Download
فیزیولوژی جانوری ۳ ۱۸۵k
1112039.pdf
View Download
فیزیولوژی گیاهی ۲ ۱۷۵k
1112041.pdf
View Download
بیو فیزیک ۲۸۵k
1112042.pdf
View Download
جانورشناسی ۲ ۱۶۹k
1112044.pdf
View Download
زیست شناسی انگل ها ۱۹۱k
1112046.pdf
View Download
جنین شناسی ۱۶۸k
1112048.pdf
View Download
تکامل – زیست شناسی تکوینی ۲۷۷k

 

1112051.pdf
View Download
رشد و نمو گیاهی ۱۷۱k
1112052.pdf
View Download
ویروس شناسی ۱۷۱k
1112061.pdf
View Download
فیزیولوژی تنش ۱۹۱k
1112063.pdf
View Download
سیتو ژنتیک ۲۵۵k
1112169.PDF
View Download
زیست شناسی سلولی و مولکولی – زیست شناسی سلولی و مولکولی ۲ و آزمایشگاه ۱۵۴k
1113109.PDF
View Download
فیزیک ۳۰۸k
1114084.pdf
View Download
شیمی عمومی ۲ ۲۷۹k
1114086.pdf
View Download
شیمی آلی ۲۲۷k
1115214.PDF
View Download
کاربرد کامپیوتر در علوم زیستی ۲۵۲k
1117083.PDF
View Download
آمار زیست ۱۳۶۱k
[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]
[ 16 آذر 1391 ] [ 12:8 ] [ رضا ]

رهبر معظم انقلاب بالابردن آگاهي دانشجو را به وسيله مطالعه و کتابخواني متذکر شده و فرمودند: البته ايستادگى دانشجو معنايش اين نيست كه مبارزه مسلّحانه كند، انسان به مسئول بايد بگويد، تذكّر بدهد و بخواهد؛ اين خواستن بايد در روش برخورد و انتخاب او اثر بگذارد كه بلاشك اثر مى‌كند.
در آستانه روز 16آذر به مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبري از جنبش دانشجويي پرداخته‌ايم که در قالب پرسش و پاسخ دانشجويي به بازخواني بخش از اين گفته‌ها پرداخته ‌ايم.

چرا پس از گذشت بيش از دو دهه از انقلاب فرهنگى، هنوز دانشگاهها اسلامى نشده است؟ مسؤوليت آن به عهده چه كسى است؟

البته كارهاى خيلى خوبى شده؛ اما بله، شما راست مى‌گوييد؛ دانشگاهها صددرصد اسلامى نيست. اسلامى هم فقط به معناى رعايت كردن حجاب و اين حرفها نيست؛ همين تحقّق علم و تحقيق، اسلامى است. اگر بخواهيم دانشگاه به‌طور كامل اسلامى باشد، بايد همه جنبه‌ها در آن رعايت شود، كه نشده است. البته بايد تلاش كنيد؛ كار دست شما دانشجويان است.

به نظر شما نقش مديريّت اسلامى در دانشگاه و تأثير آن بر حركتهاى اسلامى دانشجويان چيست؟

اگر به معناى حقيقى كلمه، موازين اسلامىِ مديريّت مورد توجّه قرار گيرد، بدون ترديد در همه حركتهاى علمى و فرهنگى دانشگاه تأثير مى‌گذارد و در همه بخشها خيلى ساماندهى مى‌كند؛ به اعتقاد ما اين‌طور است. بنده الان هرچه نگاه مى‌كنم، در بخشهايى كه موفّقيتهاى چشمگير داريم - چه در دانشگاه و چه در خارج دانشگاه - جاى پاى عناصر مؤمن و مسلمان و معتقد را مى‌بينم. در دانشگاهِ شما هم بنده كارهاى برجسته‌اى را مشاهده كردم كه كار همين بچه‌هاى مؤمن و متديّن و معتقد است. كارهاى خوب، از انسانهاى مؤمن صادر مى‌شود. على‌القاعده مديريّت اسلامى بر حركت اسلامى دانشجويان تأثير مثبتى خواهد داشت؛ هم كمك مى‌كند به اين حركتها، و هم كمك مى‌كند تا اين حركتها راه درستشان را ادامه دهند و دچار اشتباه و خطا نشوند.

آيا توليد كردن علم را كه مسأله بسيار گسترده و نيازمند توانهاى ذهنى و فردى و نيز اكتسابى بسيار گسترده است، مى‌توان از تك‌تك دانشجويان انتظار داشت، يا منحصر به افرادى است كه چنين تواناييهايى را دارند و بنابراين وظيفه آماده كردن محيط را به عهده دارند؟

وظيفه همه است. اين كه ما مسأله توليد علم را مكرّر در دانشگاه مطرح كرديم و باز هم مطرح مى‌كنيم و در آينده هم ان‌شاءاللَّه مطرح خواهيم كرد، معنايش اين نيست كه از يك‌يك مخاطبان مى‌خواهيم توليد علم كنند؛ بلكه معنايش اين است كه اين ارزش، هدف و حركت جمعى - كه انگيزه‌هاى فردى در پى آن است - بشود. البته علمِ ترجمه‌اىِ محض خوب نيست؛ مگر به عنوان يك وسيله. ما نبايد دچار ترجمه شويم. علم و فرهنگ ترجمه و سيستمها و روشهاى ترجمه‌اى، درست نيست. اين بحثها در جلسه اساتيد هم مطرح بود. بنده مى‌گويم ما به عنوان يك ملت با استعداد، بايد علم‌آفرينى كنيم و مى‌توانيم. كسانى‌كه علم‌آفرينى كرده‌اند، هم از لحاظ استعداد و هم از لحاظ سوابق علمىِ درخشانِ تاريخى‌اى كه ما داريم، از ما جلوتر نبودند؛ بنابراين ملت ما مى‌تواند. اين به عنوان طرح يك خواسته عمومى در دانشگاههاست، تا ان‌شاءاللَّه همه آن را دنبال كنند.

به ما بگوييد در اين اوضاع آشفته، وظيفه يك دانشجوى آگاه و آماده در مقابل جريانهاى سياسى مختلف چيست؟

درست فكر كردن، درست تحليل كردن، تحليل درست را به ديگران منتقل كردن و سعى در روشن و آگاه كردن كسى كه فكر مى‌كنيد ناآگاه است.

چند وقتى است كه مشكل بدحجابى و ارائه فرهنگهاى غلط در دانشگاهها دغدغه بسيج اين دانشگاهها شده است. اگر قاطعيت را ملازمه كارمان كنيم، مطرود خواهيم شد. پيشنهاد حضرت‌عالى چيست؟

قاطعيت يعنى چه؟ يعنى برخورد فيزيكى و جسمانى؟ اين‌كه درست نيست و ما اصلاً اين را توصيه نمى‌كنيم؛ اما گفتن و تذكّر دادن، خوب است. چه اشكال دارد با اخلاقِ خوب تذكّر دهند؟ ديروز حديثى را براى جمعى مى‌خواندم كه آمر به معروف و ناهى از منكر بايد خودش به آنچه دارد امر و نهى مى‌كند، هم عالم باشد و هم عامل. «رفيق لمن يأمر و رفيق لمن ينهى(2)»؛ با رفق و مدارا امر و نهى كند. امر و نهى، يعنى دستور دادن - بكن، نكن - غير از تمنا كردن است؛ اما همين را با رفق، مدارا و محبّت - نه با خشونت - انجام دهد. به نظرم اين‌طورى بايد عمل شود.

در اين زمانه وانفسا، براى حفظ دين خود چه كنيم كه مورد تأييد امام زمان باشيم؟

همين كارهايى كه الان مى‌كنيد، خوب است: توجّه به دين، به نماز، به سياست، پايبندى به نظام، حضور در اجتماعات بزرگ و حضور در صحنه‌هاى نظام.

به نظر جناب‌عالى، راه حلّ عملى و كارگشا درباره «تهاجم فرهنگى» چيست؟

تهاجم فرهنگى يك مسأله بسيط نيست؛ بلكه طرّاحيها و برنامه‌ريزيهايى كه دشمن براى هدف قرار دادن اعتقاد، اخلاق و فضيلت در قشرهاى مختلف مى‌كند، هركدام به نحوى با وسايل و ابزارهاى فرهنگى است و طبعاً مقابله با آنها نيز متنوّع است و نمى‌شود يك نسخه واحد براى همه جا نوشت. به نظر من در محيط دانشگاه، همين مجموعه‌ها - تشكّلهايى كه نامه‌اى هم به نام آنها خطاب به بنده خوانده شد - خوب كار مى‌كنند. الان كارهاى خوبى در دانشگاهها انجام مى‌گيرد. آن‌طور كه من در ذهنم هست، در بعضى از دانشگاهها كارهاى بسيار خوب فرهنگى از طرف خود جوانان انجام مى‌گيرد. اين را هم عرض كنم كه در خيلى از اين زمينه‌ها اصلاً شما نبايد از بنده بپرسيد كه چه‌كار كنيم. شما خودتان جوانيد، با فكر و دانشجو هستيد؛ بگرديد ببينيد چه‌كار بايد بكنيد. خيلى تلاش و مجاهدت در زمينه‌هاى فرهنگىِ خوب مى‌شود كرد؛ البته مواظب باشيد عميق باشد. كار سطحىِ فرهنگى مفيد نيست؛ گاهى هم مضرّ است.

تبليغات منفى در مورد نظام - چه در داخل و چه در خارج از كشور - بسيار زياد شده است و تأثيرات منفى اين تبليغات را به‌شدّت در جامعه مشاهده مى‌كنيم. آيا فكر نمى‌كنيد چهره اسلام و مسلمانان در نزد جوانان و نوجوانان كشور به‌شدّت تضعيف شده است؟ براى مبارزه با اين تبليغات، چه راهنماييهايى براى دانشجويان داريد؟

بنده فكر مى‌كنم چهره اسلام و مسلمانان را مى‌خواهند نزد جوانان تضعيف كنند؛ اين همان بحثى است كه كردم. بله، واقعاً مى‌خواهند تضعيف كنند و بايد هم با آن مقابله كرد. در خلال صحبت، راههاى اين مبارزه تا حدودى مطرح شد.

چرا با توجه به فرمايشهاى شما در زمينه‌ى عدالت اجتماعى و رفع تبعيض و فساد طبقاتى، مسؤولان كشورى اين نكته را كمتر مدّ نظر قرار مى‌دهند و حتّى در زندگى شخصى خود هم به آن جامه‌ى عمل نمى‌پوشانند، چه برسد در سطح كشور؟

برداشت من از مجموعه‌ى مسؤولان عالى‌رتبه‌ى كشور اين نيست. برداشت من اين است كه آنها حقيقتاً مايلند عدالت اجتماعى در جامعه اجرا شود. همچنان كه بارها هم گفته‌ام - البته اين نگاهِ عام و يك قاعده است؛ هر قاعده‌اى ممكن است استثناهايى هم داشته باشد - آنها مى‌خواهند كار كنند؛ اما در تشخيص راههاى كار، ممكن است نظرات، مختلف باشد. ارزيابى كار مسؤولان هم چنان كه بايد براى همه‌ى مردم تبيين شده نيست. در هر سه قوّه و در همه‌ى بخشها، كارهاى مثبتِ خوب، بسيار انجام گرفته است؛ كارهايى كه حقيقتاً به عدالت اجتماعى كمك مى‌كند. البته اگر از من بپرسند كه به اين حد راضى هستيد، يقيناً جوابم منفى است و اصرارم بر اين است كه همه‌ى وقت و تلاش و همّت و امكانات مسؤولان در راه اجراى عدالت اجتماعى باشد، كه يكى از بزرگترين هدفهاى انقلاب و از آرزوهاى بزرگ ملت ماست. بايد به اين سمت برويم. ان‌شاءاللَّه در اين جهت، حركت، تندتر و سريعتر هم خواهد شد. در اين راه نبايد توقّف كرد. ما به هر حدّى هم پيشرفت كرده باشيم، تا رسيدن به آرزوهاى بزرگ انقلاب اسلامى و نظام جمهورى اسلامى فاصله وجود دارد؛ لذا بايد تلاش ادامه پيدا كند.

با اين‌كه شما از اوضاع مملكت خبر داريد و وضع مردم را خوب درك مى‌كنيد، ولى چرا كارى انجام نمى‌دهيد؟ اگر مسؤولان گوش نمى‌كنند، چرا با آنها برخورد نمى‌كنيد و افراد لايق و قابل اعتماد و دلسوز براى ملت را جايگزين آنها نمى‌كنيد؟ چرا بايد بعضى اشخاص مصونيت آهنين داشته باشند و بعضى ديگر نه؟

از نظر من، هيچ كس مصونيت آهنين ندارد. همه در مقابل قانون و مسؤوليتهاى خودشان پاسخگو هستند و بايد جواب بدهند. اما اين‌كه چرا من افرادى را نمى‌گمارم؛ پاسخ اين است كه طبق قانون عمل مى‌كنم. گماشتن افراد، به عهده‌ى رهبرى نيست. مهمترين و بيشترين بخشهاى كشور، بخشهايى هستند كه مسؤوليت گماشتن افراد در رأس آنها با رهبرى نيست.

طبق قانون، روالى وجود دارد؛ بايد آن روال عمل شود. اعتراض به آنها هم، باز روال قانونى دارد كه اگر مسؤولى كم‌كارى داشت و اين ثابت شد، چگونه بايد با او برخورد كرد. مجلس يك‌طور برخورد مى‌كند، دستگاه قضايى هم يك‌طور برخورد مى‌كند. بنابراين، كارها بايد بر اساس روال قانون پيش برود. مسائل كشور هم اين‌گونه ساده و يكدست و قابل اندازه گيرى با يك نگاه نيست كه ما بگوييم فلان مسؤول توانست، يا فلان مسؤول نتوانست. مسائل كشور - چه كارهاى اقتصادى، چه كارهاى سياسى و چه كارهاى فرهنگى - پيچيده است. آن‌جايى كه شما مى‌بينيد بنده به كسى اعتراضى مى‌كنم، هنگامى است كه جمعبندى همه‌جانبه‌اى نسبت به آن كار صورت گرفته؛ والّا اين‌طور نيست كه انسان بتواند از دور نسبت به كار مسؤولى، ارزيابى‌اى كند و او را محكوم يا تأييد نمايد. البته نتايج كارها بايستى در عمل ديده شود. چيزى كه من هميشه به مسؤولان - چه مسؤولان قوّه‌ى مجريّه و چه مسؤولان قوّه‌ى قضايّيه - توصيه مى‌كنم، عمدتاً اين است كه در برخورد با تخلّف، هيچ‌گونه رودربايستى‌اى با كسى نكنند. به همين چند وزير جديدى هم كه اخيراً انتخاب شدند، مجدّداً همين نكته را گوشزد كردم. مسؤولان قوّه‌ى قضايّيه هم همين‌طور؛ در حوزه‌ى كارِ خودشان نبايد به‌هيچ‌وجه دچار رودربايستى و ملاحظه‌كارى شوند. اگر اين احساس مسؤوليتِ بدون رودربايستى در مسؤولان بالا باشد، اين اميد وجود خواهد داشت كه بسيارى از آن چيزهايى كه به نظر ناهنجار مى‌آيد، برطرف شود.

چرا نسبت به معضلات متعدّدى كه در جامعه وجود دارد و باعث آزار و رنجش و نااميدى مردم و فرار نخبگان و شايستگان اداره‌ى امور مملكت شده - كه از جمله‌ى آنها، هرج و مرج در ادارات و پستهاى موروثى است و به‌وفور ديده مى‌شود - سكوت كرده‌ايد؟

اگر من به چيزهايى كه اين برادر يا خواهر عزيزمان روى اين كاغذ نوشته‌اند، برخورد كنم، قطعاً سكوت نخواهم كرد. من جايى را كه پست موروثى وجود داشته باشد، سراغ ندارم. البته ممكن است كسانى با ارتباط و اتّصال به كسى يا شخصيتى، تلاشهايى بكنند و كارهاى اقتصادى‌اى انجام دهند - كه البته با اينها بايد طبق قانون برخورد شود - اما اين‌كه پست موروثى در جامعه وجود داشته باشد كه پدر بميرد، پسر از او ارث ببرد؛ يا برادر بميرد، برادر از او ارث ببرد؛ من حقيقتاً چنين چيزى را سراغ ندارم؛ والّا اگر باشد، مطمئن باشيد كه بنده سكوت نخواهم كرد.

در حال حاضر با توجه به شبهه‌افكنيها و رياكارى بعضى از مسؤولان و در نتيجه آلوده كردن چهره‌ى نظام اسلامى، چه راهكارهايى را براى در امان ماندن از غفلت يا تندرويهاى بيجا، و تصميم‌گيريهاى خداپسندانه و مبتنى بر اسلام پيشنهاد مى‌كنيد؟

من كلّاً به جوانها و بخصوص به دانشجويان و طلاّب توصيه مى‌كنم كه آگاهيهاى خودشان را افزايش دهند. بسيارى از اين كجرويهايى كه شما ملاحظه مى‌كنيد، ناشى از كمبود آگاهى است. نسل امروز - به‌ويژه نسل جوان ما - بايد از تاريخ كشورش اطّلاع داشته باشد؛ بخصوص از زمان مشروطيت به اين طرف را بداند. شما در هر رشته‌اى كه تحصيل مى‌كنيد، چون جزو نخبگان جامعه هستيد - بعد از اين هم ان‌شاءاللَّه جزو نخبگانِ برتر خواهيد بود - بايد بدانيد كه كشور شما در چه موقعيتى قرار داشته و دارد. شما بايد بخصوص تاريخ رژيم گذشته را بدانيد. نسل امروز ما درست نمى‌داند كه انقلاب اسلامى چگونه اين كشور را از چنگال آن رژيم خلاص كرده است. اين را ما كه با همه‌ى پوست و گوشت و همه‌ى هستىِ خود آن رژيم را حس كرديم، خوب مى‌دانيم. اينها بايد منعكس و گفته شود. البته در اين زمينه، چيزهايى هم نوشته شده است. رژيم گذشته، رژيمى فاسد و صددرصد وابسته و به‌كلّى دور از عدالت بود. براى آن رژيم مسأله‌ى مردم در كشور به‌هيچ‌وجه مطرح نبود. براى آن رژيم ارزش يك مستشار امريكايى يا يك سياحتگر صهيونيست، به مراتب بيشتر بود تا جمعيت عظيمى از مردم ايران! عناصر آن رژيم به مفتخورى، زيادى‌خورى، غارت منابع ملى و استفاده‌ى نامشروع از همه‌ى امكانات كشور عادت كرده بودند. آن رژيم بر پايه‌ى نامشروعى بنا شده بود؛ يعنى كسى كه در آن زمان در رأس قدرت بود - كه تقريباً سى‌وپنج سال هم حكومت كرد - فقط با اين اعتبار به حكومت رسيده بود كه پدرش قبل از او حاكم بوده است! شما ببينيد چه منطق غلطى براى حاكميت يك نفر وجود داشت. همه‌ى قدرتها و ثروتها در اختيار او بود و اگر گفته مى‌شد كه شما با چه استدلالى روى كار آمده‌اى، پاسخ اين بود كه چون پدرم قبل از من در اين‌جا حاكم بوده است! او با پشتوانه و خواستِ مستقيم انگليسيها بر سرِ كار آمد و سى‌وپنج سال هم حكومت كرد؛ بديهى است كه مملكت متعلّق به آن كسانى باشد كه او را بر سر كار آوردند يا از او حمايت كردند. ما چنين رژيمى را پشت سر گذاشتيم. پدر او چرا روى كار آمده بود؟ چون يك كودتاى انگليسى شده بود و آنها اين‌طور خواسته بودند. شما بايد اينها را بدانيد. شما بايد تاريخ كودتاى رضاخان در اسفند 1299، بعد رسيدنش به سلطنت در 1303، بعد جانشين شدن محمدرضا را بدانيد. البته در تلويزيون هم برنامه‌هاى خوبى گذاشتند و اينها را تشريح كردند. در كتابهايى هم اين مطالب نوشته شده است.

آگاهيهاى شما از مسائل جهان بايد بالا برود. من گمانم اين است هر كسى، هر جوانى و هر دانشجويى كه بداند اين انقلاب و اين نظام، كشور را از دست چه گرگهاى خون‌آشامى گرفته و چه زحماتى را در اين بيست‌ودو سال تحمّل كرده تا به اين‌جا رسيده و چه دشمنيهايى با آن شده و الان هم در كمين آن است، كاملاً مى‌فهمد كه در اين نظام چه بايد بكند. يعنى وظيفه‌ى خودش را حس مى‌كند و تشخيص مى‌دهد. جوان ايرانى، هم روشن‌بين و باهوش است، هم سياسى است. لذا جاى ابهام باقى نمى‌ماند. بنابراين، علاجى كه من پيشنهاد مى‌كنم، كتابخوانى، افزايش مطالعه و كشاندن اجتماعات دانشجويى به بحثهاى صحيح و حقيقى - نه بحثهاى انحرافى - است. البته بحث خودسازى و درون‌سازى و نورانى كردن دل و امثال اينها هم بحثهاى مفصّلى است كه در جاى خود بايد مورد تأكيد قرار گيرد.

چرا با اين‌كه در جريان كوى دانشگاه، قلبتان جريحه‌دار شده بود، در قبال تبرئه‌ى عوامل حمله به كوى دانشگاه سكوت كرديد؟ آيا سكوت شما ناشى از رضايت شما نبود؟

واقعه‌ى كوى دانشگاه، حقيقتاً قلب بنده را جريحه‌دار كرد. اين نه شوخى بود، نه تعارف؛ منتها مى‌دانيد واقعه‌ى كوى دانشگاه، يك واقعه‌ى كاملاً پيچيده و مركب بود. فقط اين نبود كه چهار نفر به كوى دانشگاه رفتند و كارى را انجام دادند. دستگاه قضايى به پرونده رسيدگى كرد. در مقابل قضاوت دستگاه قضايى، همه بايد تسليم باشند. من چه از آن حكم راضى باشم، چه راضى نباشم، غلطترين كار اين است كه بگويم بنده حكم را قبول ندارم. اين، قابل قبول و درست نيست. بالاخره كدام دادگاه در دنيا تشكيل مى‌شود كه همه‌ى اطراف قضيه از آن راضى باشند؟ شما هر دادگاهى را نگاه كنيد، بالاخره يك طرف راضى است، يك طرف راضى نيست. اين دادگاه و ساير دادگاهها به وسيله‌ى قضاتى كه البته من اغلب آنها را از نزديك نمى‌شناسم و فقط در تلويزيون آنها را ديده‌ام و اسمشان را شنيده‌ام، اداره مى‌شوند؛ ليكن دستگاه قضايى به اينها اعتماد دارد. اينها قضاتى هستند كه گزينش و انتخاب شده‌اند، عادلند و با موازين و مقرّرات دستگاه قضايى منطبقند. بعد هم قوانين و دستگاهى در آن‌جا وجود دارد كه اگر هر قاضى‌اى برخلاف قانون عمل كند، آن دستگاه يقه‌ى او را مى‌گيرد. بنابراين دادگاهى تشكيل شده و حكمى داده است. ما بايد در مقابل حكم دادگاه تسليم باشيم. وقتى كه دادگاه مى‌گويد فلان آدم در اين واقعه مجرم نيست، پس مجرم نيست. من و شما كه آن‌جا نبوده‌ايم تا بدانيم اين شخص مجرم است يا نه. نتيجه را بايد دادگاه بگويد.

من به طور كلّى نه تنها نسبت به اين قضيه‌ى بخصوص، بلكه نسبت به همه‌ى قضايا، معتقدم زير سؤال بردن قوّه‌ى قضاييه در يك كشور، نقطه‌ى شروع فساد در آن كشور است. بنابراين نبايد قوّه‌ى قضايّيه را زير سؤال برد. نه اين‌كه قوّه‌ى قضاييّه هميشه درست عمل مى‌كند، يا همه‌ى آدمهايش درستند، يا همه‌ى كارهايش درست است؛ نه. يقيناً در قوّه‌ى قضايّيه تخلّفاتى وجود دارد. اخيراً قوّه‌ى قضايّيه رئيس دادگاهى را به محاكمه كشيد و الان هم در زندان است. بنابراين آنها برخورد مى‌كنند. يقيناً اگر آن شخص به يك باند سياسى وابسته بود، امروز جنجالش دنيا را گرفته بود؛ اما وقتى وابسته نيست، سروصدايش بلند نمى‌شود! قوّه‌ى قضايّيه با فساد در درون خودش قاطع برخورد مى‌كند. با اين‌كه نمى‌خواهم بگويم كلاًّ قوّه‌ى قضايّيه بى‌عيب يا بى‌اشكال است يا همه‌ى آدمهايش خوبند؛ اما همه موظفند پيكره‌ى قوه‌ى قضاييه را به رسميت بشناسند؛ ملاحظه كنند و آن را زير سؤال نبرند. اگر قوّه‌ى قضايّيه زير سؤال برود، هر مجرمى مى‌تواند با دستاويزى، از بار مؤاخذه و محاكمه فرار كند و ديگر نمى‌شود كسى را تعقيب كرد. بنابراين در مقابل حكم دادگاه همه بايد تسليم باشند.

امام فرمودند دانشجويان بايد در مقابل انحرافات، شجاعانه بايستند. اگر ايستادگى دانشجو باعث اصلاح مسؤولان نشد، تكليف چيست؟

چرا، عاملِ اصلاح خواهد شد. البته ايستادگى دانشجو معنايش اين نيست كه مبارزه مسلّحانه كند. انسان به مسؤول بايد بگويد، تذكّر بدهد و بخواهد؛ اين خواستن بايد در روش، برخورد و انتخاب او اثر بگذارد، كه بلاشك اثر مى‌كند؛ ممكن نيست اثر نكند؛ بنده اين را به‌صورت يك امر قطعى عرض مى‌كنم. اگر روى اين نكته دقّت كنيد، خواهيد ديد امكان ندارد يك مجموعه چيزى را بخواهد و در نظامى مثل نظام ما - كه نظام مردم‌سالارى و انتخاب است - تحقّق پيدا نكند؛ بالاخره تحقّق پيدا خواهد كرد.

سؤالى راجع به بحث «عدالت اجتماعى» دارم. على‌رغم بيانات شما در چند سال گذشته، اين بحث درگير بازيهاى سياسى گرديد و به آن غايتى كه جناب‌عالى فرموده بوديد، چندان نزديك نشد. آيا زمان آن نرسيده است كه به طريق اصولى به اين بحث بنگريم و داراييهاى افراد را مورد بررسى قرار دهيم و اين امر را از دولتمردان آغاز كنيم و به مرور در جامعه تسرّى دهيم؟

اين حرفِ بسيار خوبى است كه گفتنش آسان است، اما عمل كردنش بسيار بسيار مشكل مى‌نمايد. به مجرّد اين‌كه به سمت بعضى از مسؤولان دست دراز شود، طبعاً اوّلِ گله و شِكوه و فرياد آنهاست. يك وقت مى‌بينيد كه در اصل كار هم مانع‌تراشى مى‌شود و انجام نمى‌گيرد! من يك عقيده جدّى دارم كه بحث «عدالت اجتماعى» بايد تعقيب شود - شكّى در اين نيست و بارها هم اين را گفته‌ام - منتها آن كسى كه بايد تعقيب كند، بنده نيستم؛ دستگاههاى قضايى و دستگاههاى دولتى هستند كه بايستى دنبال كنند. يك مقدار از اين قضيه بايد به بركت قوانينِ خوب حل شود؛ يك مقدار بايد به بركت اجرا حل شود؛ يك مقدار هم بايد به بركت بازرسى دستگاههاى برتر و بالاتر حل شود؛ يعنى دستگاههاى دولتى، نسبت به بخشهاى زيرمجموعه خودشان. به‌هرحال، من نسبت به اين قضيه، با نويسنده اين نامه همعقيده‌ام و اميدوارم كه پيش برود.

البته كارهايى هم مى‌شود؛ نه اين‌كه هيچ كارى نشود. بنده چندى پيش در همين زمينه از قوّه قضايّيه سؤالى كردم. گزارشهايى دادند و كارهايى هم انجام مى‌گيرد؛ ليكن روند كار طورى نيست كه بنده را هم راضى كند؛ چه برسد شما را كه جوان و آرمانخواه هستيد.

راه‌حل عملى براى حلّ مشكل اقتصاد كشور - مشكلاتى نظير اشتغال و مسكن و غيره - چيست؟ آيا چيزى به نام «اقتصاد اسلامى» وجود دارد؟ اگر ممكن است، توضيح بفرماييد.

بله، مقوله‌اى به نام «اقتصاد اسلامى» هست و درباره‌اش كتاب هم نوشته شده است. برخى از اقدامات اقتصادىِ دولتى هم كه از اوّلِ انقلاب تا به‌حال انجام گرفته - مثل فعّاليتهاى بانكى و برخى از فعّاليتهاى ديگر - بر اساس همان «اقتصاد اسلامى» است. به نظر من، مشكل اقتصاد كشور، قابل حلّ است و برنامه‌هاى قابل قبولى هم در اين زمينه فراهم شده است. سال گذشته، آقاى رئيس جمهور به كمك جماعتى، بعد از تلاش زياد، برنامه‌اى را فراهم كردند كه به نام «برنامه ساماندهى اقتصادى» معروف شد. برنامه خوبى بود؛ آن را پيش من هم آوردند و بنده هم آن را تأييد كردم. اگر همان برنامه اجرا شود، البته نتايج خوبى خواهد داشت. منتها آن برنامه را در همين برنامه پنجساله گنجانده‌اند. اگر برنامه پنجساله با آن سياستهايى كه ما به طور مشخّص و با مشورت فراوان و كار زيادى كه روى آن شده و اعلام هم كرده‌ايم، تطبيق كند، من شك ندارم كه در طول پنج سال، اثر محسوسى ديده خواهد شد. نمى‌گويم به‌كلّى همه مشكلات حل مى‌شود؛ اما يقيناً اثر محسوسى ديده خواهد شد. مشروط بر اين‌كه آن سياستها دقيقاً رعايت شود. البته ما، هم به خود دولت و هم به مجلس سفارش كرديم كه مراقبت كنند تا آن‌جايى كه عملى است - كه فكر هم مى‌كنيم همه‌اش يا نزديك به همه‌اش عملى است - اين سياستها در مواد برنامه‌ها ديده شود.

اگر اشكالى در سياستها و عملكردها باشد، آيا بايد آن را ابراز كرد؟ چگونه مى‌توان اين كار را كرد كه متّهم به مخالفت با فرمايش شما در حمايت از دولت نشويم؟


من البته هيچ‌وقت جلوِ انتقاد را نگرفته‌ام و كسى را منع نكرده‌ام. انتقاد صحيح و دلسوزانه ضررى ندارد؛ اما اين انتقاد بايستى به تخريب نينجامد. بعضيها طورى انتقاد مى‌كنند كه تخريب است؛ اين مصلحت نيست. كسى كه مسؤوليت سنگينى در كشور بر دوشش هست و از او توقّع داريم كه فلان كار را بكند - اقتصاد را درست كند و... - اگر ما او را تقويت نكنيم؛ اگر يك وقت ضعفى هم پيدا شد، آن را نپوشانيم؛ آيا مى‌توانيم چنين توقّعى داشته باشيم؟ باز هم مى‌توانيم اميدوار باشيم كه آنچه كه ما مى‌خواهيم، انجام خواهد گرفت و آنچه كه وظيفه اوست، انجام مى‌گيرد؟ به نظر من، وظيفه همه است كه به مسؤولان كشور كمك كنند و آنها را يارى نمايند؛ البته تا وقتى كه در خطّ مستقيم اسلام و امام حركت مى‌كنند. اگر كسى از خط مستقيم اسلام و امام منحرف شود - هر كسى باشد - او درخور حمايت نيست. اين فرق هم نمى‌كند؛ از بالا تا پايين همه يكسان هستند؛ خود من هم همين‌طور هستم. اگر خداى نكرده من هم از آن خطّ صحيحِ اسلام تخطّى كنم، بر مردم واجب نيست كه از من حمايت يا تبعيت كنند. البته احياناً يك وقت اشتباه و اختلاف سليقه‌اى وجود دارد. اين اختلاف سليقه نبايد موجب شود كه ما مسؤولان كشور و مسؤولان بخشهاى گوناگون را از حمايت خودمان محروم كنيم؛ نه، بايد آنها را حمايت كنيم.

شما هم بدانيد عزيزان من! امروز اين كشور اقتدارش به همين است كه دولت و ملت به هم وصلند. هيچ جاى دنيا هم اين‌گونه نيست. اين را كه عرض مى‌كنم، با علم و اطّلاع مى‌گويم؛ يعنى حتّى در كشورهاى دمكراتيك، اين حالتى را كه شما در اين‌جا مشاهده مى‌كنيد - و خوشبختانه نظاير آن در اين كشور زياد است كه يك مسؤول بنشيند و با مردم، صميمى و خودمانى حرف بزند؛ نه آنها از او احساس وحشت كنند، نه او از آنها احساس وحشت و بيگانگى كند - وجود ندارد. اين هم به بركت دين و به بركت اسلام است، والاّ آن حكومتهاى به خيال و به ادّعاى خودشان مردمى - كه بى‌دين و ملحد بودند - حجابهايشان از مردمشان، خيلى خيلى قطورتر از ديگران هم بود! بنابراين، اين اتّصال دولت و ملت، به بركت دين و اسلام است. اين را نبايد از دست داد؛ اين چيز خيلى مغتنمى است. اين ارتباط بين مسؤولان دولتى و مردم، حمايت اينها از آنها، علاقه و دلسوزى آنها به اينها، چيز بسيار با ارزشى است.

آيا محروم شدن شهروندان از حقّ طبيعى انتخاب شدن به‌وسيله نظارت استصوابى، باعث بى‌اعتماد شدن مردم به پايه‌هاى نظام نمى‌شود؟

جواب من اين است كه نه، نمى‌شود؛ چون نظارت استصوابى يك قانون است و نبايستى كسى از عمل به قانون گله‌اى داشته باشد. اين نظارت شوراى نگهبان، طبق قانون و متّكى به قانون اساسى است. پايه‌ها و ريشه‌هايش در قانون اساسى است و در قانون عادّى هم همان تأييد شده است و وجود دارد. اين نظارت هم براى شهروندان عادّى و معمولى نيست؛ اين براى آن است كه يك آدم ناباب، يك آدم مضر و يك آدم بد، به اين مركزِ حسّاس وارد نشود. اين نظارت استصوابى مخصوص مجلس كه نيست؛ در مورد رياست جمهورى هم هست. حالا شما ببينيد يك آدم حرّافِ پشت‌هم‌اندازى كه از خارج هم حمايت شود و پول فراوانى هم داشته باشد و خودش را به شكلهاى گوناگونى بيارايد و اين‌جا بيايد و كانديدا شود و اكثريتى را هم ببرد و رئيس جمهور شود، تكليف مملكت چه مى‌شود؟! نظارت استصوابى براى همين است كه جلوِ آدمهايى كه بر طبق قوانين كشور، صلاحيت آمدن به اين منصبِ حسّاس را ندارند - چه مجلس، چه رياست جمهورى و چه در بقيه جاهايى كه اين نظارت وجود دارد؛ مثل مجلس خبرگان و ديگر جاها - گرفته شود و اينها نتوانند وارد اين مراكز حساس شوند. نظارت استصوابى چيز خوبى است؛ چيز بدى نيست. آنهايى كه انتقاد مى‌كنند و ايراد مى‌گيرند، ادّعايشان اين است كه شوراى نگهبان ردّ و قبولش بر اساس گرايشهاى سياسى است. البته اين واقعيت ندارد. خودِ آقايان شوراى نگهبان هم هميشه انكار كرده‌اند؛ بنده هم تا آن‌جا كه از نزديك شاهد كار آنها بوده‌ام، چنين احساسى نكرده‌ام. حالا ممكن است كسى يك وقت يك جايى را درست نفهمد و غلط بفهمد كه آن بحث ديگرى است؛ اما مبنا، مبناى قانونى است.

مدتى است كه بحث در مورد اصول و سليقه‌ها مطرح شده است و در اين زمينه مغلطه‌هايى رخ مى‌دهد. لطفاً بفرماييد معيار و ملاك براى جدايى و مرز اصول و سليقه‌ها چيست؟ اصول را چگونه مى‌توان تشخيص داد؟

اصول، با سليقه‌هاى گوناگون در زمينه‌هاى مختلف، با هم اشتباه نمى‌شود. اصول، پايه‌هاى فكرى يك نظام و يك اساس حكومتى است. اسلام، از اصول است؛ استقلال، از اصول است؛ نظام دينى، از اصول است؛ رعايت قوانين اسلامى، از اصول است؛ جهتگيرىِ عمومى ملت و كشور به سمت متديّن شدن و جامعه را به سمت جامعه اسلامىِ كامل كشاندن، از اصول است. اصول از اين قبيل است. سليقه‌ها اين است كه يك نفر با زيد خوب است، با عمرو بد است؛ يكى از آن خوشش مى‌آيد، آن ديگرى از آن خوشش نمى‌آيد. در زمينه‌هاى اقتصادى، از سليقه هم بالاتر هست؛ اما اصول نيست. فرض بفرماييد كه يك نفر معتقد به سياست «تعديل اقتصادى» است، يكى هم مخالف اين سياست است؛ مثلاً معتقد به سياست نوع ديگر است. اينها از سليقه هم بالاتر است؛ اما با اصول نبايد اشتباه شود. آن كسى كه داراى اين سليقه‌ى سياسى و اين روش سياسى است، وقتى كه مسؤوليتى داشته باشد، بر طبق همان عمل مى‌كند؛ آن ديگرى مى‌آيد و برطبق چيز ديگر عمل مى‌كند؛ اما اصول هميشه محفوظ است. الان شما ملاحظه بفرماييد؛ از زمان رياست جمهورى بنده، كه آن‌وقت رئيس دولت كسى بود، بعد رئيس دولت كس ديگرى شد؛ و زمان بعد از رياست جمهورى بنده، كه رئيس دولت كس ديگرى شد؛ با اين‌كه سلايق سياسى و اقتصادى تفاوتهاى گوناگونى كرده، اما درعين‌حال همواره در اين مدّت، آن پايه‌هاى فكرى - يعنى اعتقاد به اسلام، اعتقاد به امام، اعتقاد به نظام اسلامى، اعتقاد به مردمى بودن جامعه - همه سر جاى خود محفوظ است. اين اعتقادها چيزهايى نيست كه حتّى با آمدن و رفتن دولتها عوض شود. بنابراين قابل اشتباه نيست.

آيا به نظر حضرت‌عالى، گاهى از ولايت، تعريف و دفاعِ بد نمى‌شود و آيا كسانى كه داعيه طرفدارى و پيروى از ولايت دارند، بد عمل نمى‌كنند؟

چرا؛ اتّفاقاً خيلى اوقات بد دفاع مى‌شود. بعضيها بد دفاع مى‌كنند، بعضيها هم ممكن است بد عمل كنند. اين‌طور چيزى هست؛ اين را نمى‌شود منكر شد. كمااين‌كه خيلى از كسانى كه طرفدار خدا هستند و جزو متديّنين عالم محسوب مى‌شوند، بد عمل مى‌كنند. خيلى از كسانى كه طرفدار دين اسلام هستند، بد عمل مى‌كنند. اين بد عمل كردنها، همه‌جا ممكن است وجود پيدا كند و وجود دارد؛ ليكن نكته اساسى اين‌جاست كه اگر كسى به‌عنوان طرفدارى از ولايت يا از دين يا از اسلام يا از نظام اسلامى يا از فلان كس، بد عمل مى‌كند، ما نبايد اين بدى را به آن حقيقتى كه مورد طرفدارى اين شخص است، سرايت دهيم. ما بايستى بدى اين شخص را آن‌جا سرايت ندهيم؛ بلكه بگوييم آن به جاى خود محفوظ؛ اين شخص بد عمل مى‌كند. گاهى اوقات بعضى از كسانى كه انگيزه‌هاى صحيحى ندارند، مشاهده مى‌شود كه اين‌جا را با هم مخلوط مى‌كنند. چون كسى طرفدار دين يا فلان حقيقت ديگر است و اين بد عمل كرده، پس به آن حقيقت و به آن شى‌ءِ مورد دفاع، گاهى از طرف اينها اهانت مى‌شود كه البته اين درست نيست.

ما معمولاً وقتى كه در جلسه پاسخ به سؤال قرار مى‌گيريم، آنچه را كه جواب مى‌دهيم، گاهى يك‌دهم آن چيزى است كه جواب نداده‌ايم؛ كمااين‌كه الان هم به‌نظرم همين‌طور است. الان ارائه سؤالها همين‌طور ادامه دارد و من البته ميل خودم اين است كه بتوانم بعداً به اينها جواب دهم. در مواردى هم اتّفاق افتاده كه اين سؤالها را برده‌ايم و بعداً جواب داده‌ايم و پخش كرده‌ايم. البته من متأسفانه مجالم خيلى كم است. اگر مى‌توانستم، اين‌طور جلسه دانشجويى را ماهى يك‌بار، يا دوماهى يك‌بار تشكيل مى‌دادم. منتها فرصتهاى من خيلى محدود و كارها و مسؤوليتهاى من خيلى سنگين است؛ لذاست كه مع‌الاسف كمتر توفيق پيدا مى‌كنم، والّا دلم مى‌خواهد كه همه اين سؤالات را جواب دهم. ان‌شاءاللَّه سعى مى‌كنيم در دفتر از چند نفر از دوستان خواهش كنيم كه بنشينند و اين سؤالها را نگاه كنند؛ تكراريهايش را كنار بگذارند و به غيرتكراريهايش جوابى بدهند و به نظر من برسد؛ بعد هم برگردد و دوستان دانشجو همه آن جوابها را ملاحظه كنند. به‌هرحال، از تشكيل جلسه امروز خوشحال شدم. چند دعا مى‌كنم؛ خواهش مى‌كنم كه شما با دلهاى پاك و گرم خودتان اين دعاها را از خدا بخواهيد و آمين بگوييد تا ان‌شاءاللَّه خداوند مستجاب كند.


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه,
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 8:54 ] [ رضا ]

مشت آهنين حماس موجب شد رهبران عرب احساس قدرت كنند، آقاي نتانياهو! تو ورّاجي كردي تودهني را ايران زد ،زمين لرزه 5/5 ريشتري زهان در خراسان جنوبي را لرزاند، اعتراض علما و روحانیون گلپایگانی از وضعيت حجاب و عفاف، رحیمی دکترای قرقیزستانی گرفت!،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.
 به گزارش مجله شبانه باشگاه  خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید.
 
*کیهان:
 
حلقه انحرافي به كار كدام هدف فتنه گران مي آيد؟!
 
روزنامه ايران در مطلبي سفارشي براي اسفنديار رحيم مشايي مدعي شد كيهان در نفي وي با جريان هاشمي و خاتمي همسو شده است.

اين روزنامه در واكنش به يادداشت اخير مديرمسئول كيهان (... ولي هرگز نمي بارد!) كه به تحليل و نقد حكم اخير رئيس جمهور براي مشايي پرداخته بود، مدعي شد: آيا مردم حساسيت هاي خود را از دست داده اند؟ چرا هيچ كس به خيابان نمي ريزد و فرياد مرگ بر منحرفان را سر نمي دهد، ملت 9دي را چه شده است؟

اين روزنامه مي افزايد: نگاهي به سخنراني هاي رهبرانقلاب طي سال هاي 89 تا 91 نشان مي دهد كه ايشان مجموعا 92 بار از لفظ «انحراف» و «منحرف» استفاده كرده اند اما اصولگرايان حتي نتوانسته اند يكي از جملات رهبرمعظم انقلاب را به عنوان شاهد ادعاهاي خود بكار گيرند.

نويسنده با كتمان حمايت 7 ساله كيهان از مواضع اصولي دولت، رأي ملت به شعارهاي عدالت خواهانه احمدي نژاد را عامدانه به نفع اسفنديار رحيم مشايي مصادره مي كند و سپس مي نويسد: امروز با عظمت يافتن جبهه «نه به احمدي نژاد» و تقويت اتحاد احزاب سياسي در نفي اسفنديار رحيم مشايي به بهانه انحراف، شعار بالقوه اتحاد عليه مشايي در افكارعمومي پديد آمده است!!

روزنامه ايران سپس بي آن كه درباره ادعاي مشايي مبني بر پايان دوره اسلامگرايي توضيح دهد، شيوه دايمي محافل ضدانقلاب در حمله به كيهان را در پيش گرفته و مدعي شده كه كيهان داراي ظرفيت منفي بين مردم است! اما در عبارات بعدي منظور خود را روشن مي كند: «طبقات متوسط به بالا و روشنفكران و تحصيل كردگان جامعه كه خاطره خوشي از كيهان ندارند، مدت هاست حركت خود به سمت اسفنديار رحيم مشايي را آغاز كرده اند»!

دست اندركاران روزنامه ايران كه مدت هاست به جاي حمايت از اصولگرايي و روندهاي اصولگرايان در دولت، منحصراً تبديل به ارگان حلقه انحراف شده اند، در مغالطه ديگري نوشت: قياس [؟!] محمود احمدي نژاد با سيدمحمد خاتمي شايد اعصاب مديرمسئول كيهان را آرام كند اما دستاوردي براي كيهان ندارد چرا كه امروز اين كيهان است كه در كنار سيدمحمد خاتمي و جريان فتنه در برابر محمود احمدي نژاد ايستاده است. از آنجايي كه پروژه بني صدريزاسيون و عزل احمدي نژاد با تدبير اخير رهبرمعظم انقلاب سوخته است،
 
به نظر مي رسد تأكيد بر گزاره هايي چون ناكارآمدي دولت و بزرگنمايي معضلات و نابساماني هاي اقتصادي ابزار بهتري براي ضربه زدن به دولت است اين روزنامه در پايان نوشت: شريعتمداري و اصولگرايان همچنين در مبارزات خود با جريان انحرافي بايد بكوشند مرزبندي و فاصله گذاري مناسب را با آقاي هاشمي مورد توجه قرار دهند تا «انحراف» براي مردم باورپذيرتر شود شريعتمداري بايد به هاشمي رفسنجاني خاطر نشان كند نيازي نيست به شيوه كنوني فرياد بزند كه درهاي دولت وحدت ملي به روي همه اصولگرايان باز است و فقط محمود احمدي نژاد در آن جايي نخواهد داشت!

درباره مغالطه ها و فعل وارونه هاي روزنامه ايران چند نكته شايان توجه است:

1- مردمي كه حماسه 9 دي را آفريدند همپاي حوصله و صبوري مقتداي انقلاب صبر كردند تا منافقين فتنه گر باطن خود را بيرون ريختند. اكنون نيز آنچه همين مردم غيور را درباره انحرافات امثال مشايي به صبوري وامي دارد، مصالح مهم كشور است و اتفاقاً يكي از كاركردهاي حلقه انحراف، حاشيه سازي براي غفلت از اين مصالح مهم است.

2- اينكه رهبر معظم انقلاب در نامه 27 تير ماه 88 به رئيس جمهور تصريح كردند: «انتصاب جناب آقاي مشايي به معاونت رئيس جمهور برخلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغي و كأن لم يكن اعلام گردد» و مخالفت صريح معظم له با ادعاي دوستي با مردم(!؟) اسرائيل بيان كاملاً روشني است. اينكه انتصاب آقاي مشايي «موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان رئيس جمهور است»، آيا به اندازه كافي گويا نيست» باز هم دقت كنيد؛ انتصاب مشايي موجب سرخوردگي علاقمندان رئيس جمهور است.

غير از اين مباحث، انتقاد رهبر معظم انقلاب از برخي رويه هاي باستان گرايانه و ضد فرهنگي نيز انتقادهاي صريح و روشني است و البته مقتداي انقلاب همواره چه در اين دولت و چه در دولت هاي قبلي اصرار داشته اند حرمت رؤساي دولت محفوظ بماند، هرچند كه گاه خود افراد حرمت قانوني و شرعي جايگاه خود را حفظ نكرده اند.
 
3- معلوم نيست شعار مورد ادعاي حلقه انحرافي عليه مشايي در كدام پستوي حلقه انحرافي گفته شده است. اما امروز مسلم است كه نشريات زنجيره اي و عوامل فتنه به اقدامات ضد فرهنگي امثال «چشم اسفنديار كابينه» خوشامد مي گويند كه آخرين آن در روزنامه زنجيره اي اعتماد از سوي يكي از حاميان آقاي هاشمي چاپ شده است، همان طور كه مواضع وي درباره حجاب و... مورد استقبال همان محافل قرار گرفت.
 
آيا مي توان نقش حلقه انحراف در واگذاري قرارداد 400 ميليارد توماني تالارهاي بين المللي كيش را به خانم پانته آ فيوضي ناديده گرفت يا ملاقات كذايي با مه آفريد خسروي در هتل لاله و بده بستان هاي بعدي از جمله در زمينه واگذاري پروژه آزادراهي در رامسر و... را كتمان كرد؟! يعني نقش آفريني در سوءاستفاده هاي عديده معنايي جز همراهي با «چپ و راست و كارگزاري» ادعايي دارد؟

4- نكته درخور توجه در مطلب سفارشي به روزنامه ايران آن است كه در جاي جاي آن اسفنديار مشايي محور قرار گرفته و از رئيس جمهور به عنوان يك عضو حاشيه اي ياد شده است و انگار نه انگار كه حلقه انحرافي حيات انگلي دارد و اگر احمدي نژاد نبود، از اين حلقه و رانت هاي كلان اقتصادي كه در اختيار دارد نيز خبري نبود. از اين روي، انتقادها به آقاي احمدي نژاد است كه چرا حلقه انحرافي را با پيوست هاي آنچناني در كنار خود جاي داده است وگرنه مشايي و دار و دسته اش عددي نيستند كه انتقادها متوجه آنها باشد.

5- مكتب اهل بيت به ما آموخته كه افراد را با اصول و حق بسنجيم و نه برعكس. احمدي نژاد به اعتبار زاويه گرفتن و مواجه شدن با برخي رويكردهاي معارض انقلاب، ميان مردم آبرو پيدا كرد و نگراني كيهان و ساير نيروهاي حزب اللهي آن است كه حلقه انحرافي خدمات او را پيش پاي فرصت طلبي ها و انحرافات و قدرت طلبي هاي خود قرباني كند. به زعم كيهان، اتفاقاً يكي از پروژه هاي همين جريان هل دادن آقاي احمدي نژاد به سمت مسيري است كه امثال خاتمي و بني صدر رفتند و بنابراين بايد خطر حلقه انحرافي را علي الدوام گوشزد كرد.
 
كيهان همين رويكرد خيرخواهي و هشدار را نسبت به آقاي هاشمي نيز دارد و ضمن انتقادهاي جدي به برخي رويه هاي وي از جمله ادعاي دولت وحدت ملي- در عين حفظ همراهي با جريان فتنه- از تذكر و هشدار و خيرخواهي دريغ نورزيده است. اين قاعده دعوت به خير و امر به معروف و نهي از منكر است كه سرزنش ملامت گران و منافقان، ترديدي در ضرورت آن ايجاد نمي كند.
    
مشت آهنين حماس موجب شد رهبران عرب احساس قدرت كنند
 
«اسرائيل اين بار مشت آهنين حماس را در غزه احساس كرد».
هفته نامه فرانسوي نوول ابزرواتور با درج اين تحليل درباره جنگ 8 روزه غزه نوشت: موشك هاي مقاومت اسلامي براي اولين بار به تل آويو و بيت المقدس رسيدند. اين پديده نوظهور منجر به آتش بس شد و همچنين منجر به آن شد كه رهبران عرب احساس قدرت كنند. هيچگاه جنبش هاي عربي كه كنترل نوار غزه را از سال 2005 تاكنون برعهده دارند، تا اين حد قدرتمند ديده نشده بودند. بعد از يك هفته جنگ حماس پيروزي كامل خود را جشن گرفت.

هفته نامه نوول ابزرواتور در ادامه گزارش خود به نقل از طاهر نونو، سخنگوي يكي از جنبش هاي اسلامي نوار غزه نوشته است: «براي اولين بار اسرائيل حاضر شده است قرارداد صلحي با شرايطي كه فلسطيني ها مشخص كرده اند را بپذيرد. حتي بخشي از مردم كه همچنان دلخوش به روند صلح بودند و فكر مي كردند كه استراتژي مقاومت جواب نمي دهد، از اين پيروزي استقبال كردند. در حال حاضر مقاومت از حمايت همه برخوردار است. چرا كه نشان داده با اين روش و نه با مذاكره، ما مي توانيم خواسته هايمان را به گوش آنها برسانيم.»

هفته نامه نوول ابزرواتور در ادامه با اشاره به ابراز شادي و خوشحالي رهبران فلسطيني از طيف هاي مختلف از نتايج جنگ هشت روزه حماس و اسرائيل، نوشته است: «همه آنها حق دارند كه شاد باشند، چند هفته پيش آنها نواري باريك را بر روي زمين رهبري مي كردند كه فراموش شده بود، منزوي بود و از همه دنيا جدا شده بود، اما اكنون خيلي ها از آنان حمايت مي كنند.»
 
 
هاشمي را قبول نداريم ولي به او نياز داريم!
 
عضو پاريس نشين گروهك ملي- مذهبي مي گويد فضايي كه ممكن است هاشمي از درون حاكميت براي اپوزيسيون بسازد، نقدتر از حركت اپوزيسيون يا اقدام خارجي است.
تقي رحماني كه قريب يك سال است به فرانسه گريخته، در مورد نقش هاشمي براي اپوزيسيون جمهوري اسلامي نوشت: محوري ترين نكته نسبت ما با هاشمي است. اگر ما اهدافي داريم و بدون هماهنگي با هم در مسيري مي رويم بايد با روشن كردن آن بتوانيم به راهي كه مي رويم ياري رسانيم.
 
در عين حال دچار توهم هم نشويم. چرا كه در مورد امر راهبردي اين تاثير قدرت نيرو و فرد است كه تاثير مي گذارند نه حقانيت ما؛ هاشمي در صحنه سياست موثر است، اگرچه تعيين كننده نيست. پس ما حضور وي را پررنگ نكرديم بلكه با گشودن آن مي توانيم توان برخورد مناسب با صورت مسئله را پيدا كنيم.
 
وي مي افزايد: موضوع دوم آن است كه ما به فضاي باز نياز داريم. اين فضا را چگونه مي توان به دست آورد؟ فضا را بايد يا اپوزيسيون بسازد يا خارجي يا اين كه كشمكش داخل حكومت به انجام رساند. به نظر مي رسد كه سومي دست به نقدتر است. اپوزيسيون به تنهايي نمي تواند چنين كند. پس تدبير آن است كه رصد كنيم آنچه را كه در حكومت مي گذرد.

هاشمي خواسته و ناخواسته چنين مي كند. اين را هم به ميل ما نمي كند كه ما آن را پررنگ كنيم يا كم رنگ؛ پررنگ- كم رنگ كردن هم امري ارادي نيست. در عوض باز كردن موضع هاشمي ما را هوشيارتر مي كند. هوشياري كه بزرگان ما كمتر داشتند.

تقي رحماني خبر داده: در سال 84 از سوي طرفداران هاشمي به ملي- مذهبي ها پيشنهاد شد كه در دور اول از هاشمي حمايت كنند اما نكردند و از معين حمايت كردند تا جبهه دموكراسي و حقوق بشر درست شود. اما ديديم كه توان اصلاح طلبان توان تشكيل جبهه نبود. در نتيجه فشار بر ما به غايت رسيد و جبهه هم تشكيل نشد. چون برآورد اصلاح طلبان از خود ذهني بود. آنان برآورد نادرستي داشتند كه آقاي معين در دور اول با 17 ميليون رأي رئيس جمهور است.

عضو جريان نفاق كه سالهاست با حزب مشاركت تعامل نزديكي دارد، همچنين نوشت: ما به فضاي باز نياز داريم و هاشمي در اين راه با ما همراه است با هر نيتي كه دارد. او اسطوره نيست. در عين حال بر محدود شدن حاكميت باور دارد. واقعيت تلخ اين است كه در كشمكش ها فردي بالا مي آيد كه پاي در قدرت داشته باشد. تقدير ما اين بود كه يكي جلو بيفتد و قدرت داشته باشد تا جلوه كند (نمونه آن آقاي موسوي و كروبي و...) و ماجرا ايجاد كند، بعد بقيه مخالف موافق به دنبال ماجرا مي روند. مگر جنبش سبز چنين نبود؟ لازم است نيروها با هم كنار بيايند.

وي در پايان نوشت: پس مسئله ما هاشمي نيست، مهم نحوه برخورد با ماجرا و اصحاب قدرت است. خطر هم هاشمي نيست، بلكه اين است كه مخالفان با نيروهاي هم قد خود كنار نمي آيند اما ناشناخته قدرتمند را دنباله رو مي شوند. به اطراف خود نگاه كنيد. دموكرات هاي واقعي، چه قدر ثروت و نفوذ مردمي و امكانات دارند. پس مطابق توان خود حركت كنيم تا بعداً زماني موثر شويم.
   
آقاي نتانياهو! تو ورّاجي كردي تودهني را ايران زد
 
يك روزنامه صهيونيستي، عقب نشيني حقارت آميز بنيامين نتانياهو بعد از ماه ها پرگويي عليه ايران را مورد سرزنش قرار داد.روزنامه يديعوت آحارونوت در مقاله اي اين پرسش را مطرح كرد كه «چرا كسي اين روزها خبري از تهديدات عليه ايران نمي شنود در حالي كه تا دو ماه پيش حمله به ايران گوش جهانيان را كر كرده بود؟»

به گزارش خبرگزاري قدس افيعاد كلاينبرگ نويسنده تحليل يديعوت آحارونوت با طرح اين سؤال كه «آيا اخيرا كسي تهديدي بر عليه ايران شنيده است؟» مي نويسد: تنها چند ماه پيش تهديدات نتانياهو بر عليه ايران و حمله به تاسيسات اتمي اين كشور گوش جهان را كر كرده بود و حتي سياستمداران نيز با توجه به شدت تهديدات اقدام نظامي اسرائيل بر عليه ايران را قريب الوقوع مي پنداشتند.

وي با بيان اين كه تجربه نشان داده اسرائيل هر زمان بيشتر تهديد مي كند بيشتر آسيب مي بيند، مي افزايد: تهديدات نسنجيده رهبران اسرائيل و اين بار از سوي نتانياهو سبب شد تا جمهوري اسلامي از آن به عنوان يك فرصت استفاده كرده و از جنگ 8 روزه غزه نيز بدون كمترين هزينه بيشترين بهره برداري را نمايد، به طوري كه با شگفتي هرچه تمام تر ادعاي تهديدات ايران ناپديد شده و كمترين اثري از آن در سخنان نخست وزير و ساير مسئولان به گوش نمي رسد.

اين تحليلگر صهيونيست در ادامه مي نويسد: ارتقاي فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل و اجماع جهاني به نفع فلسطين از يك سو، تصميم عجيب نتانياهو براي ساخت شهرك هاي جديد و اجماع جهاني برعليه اسرائيل نيز سبب شده است تا جويندگان «تهديدات اسرائيل» بر عليه ايران با قطعيت به هيچ نتيجه اي نرسند.

يادآور مي شود پس از جنگ 8 روزه و با راي مجمع عمومي سازمان ملل كه تنها 7 مخالف داشت، فلسطين به عنوان ناظر سازمان ملل پذيرفته شد. و در كمتر از 10 روز قطعنامه اي در مجمع عمومي- باز هم صرفا با مخالفت 7، 6 كشور- به تصويب رسيد كه خواستار بازرسي از تاسيسات اتمي رژيم صهيونيستي بود. اين دو اتفاق، انزواي هرچه بيشتر رژيم اشغالگر قدس را در سطح جهاني نشان مي دهد.
    
سيرك دلقك هاي كپك زده
 
آخرين نشست طيفي از گروهك هاي ضد انقلاب در «پراگ» به جاي نزديك تر شدن محافل اپوزيسيون باعث اختلافات شديدتر شده است. اين نشست از سوي برخي سران گروههاي سلطنت طلب (نظير شهريار آهي و رضا خادم و..) برگزار شده بود.
 
پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو در واكنش به نشست مذكور نوشت: اپوزيسيون راست و ارتجاعي رژيم اسلامي، شامل رژيم سابقي ها، توده اي ها و اكثريتي هاي همكار رژيم اسلامي(!) و قلچماق هاي باند قوم گرا (تجزيه طلب) يكسالي است كه در تكاپوي آلترناتيوسازي افتاده اند. آنها به صرافت دست و پا كردن يك نوع دولت در تبعيد افتاده اند. در استكهلم نيروهاي چپ آبرويشان را ريختند و اجلاسشان را به يك افتضاح بدل كردند.
 
 سازمان دهندگان، از جمله شهريار آهي شاه پرست، به توجيه و دست و پا افتادند و قول دادند كه از اين به بعد شفاف تر عمل كنند. اسم خود را «اتحاد براي دموكراسي» گذاشته اند. از ماهيت تك تك شان مي توان حدس زد كه چه سرنوشت و چه آينده سياهي براي كشور وچه بساط لفت و ليسي را براي خويش دارند در سر مي پرورانند.

نويسنده خاطر نشان كرد: پس از استكهلم در بروكسل جمع شدند و در تاريخ 17 و 18 نوامبر در شهر پراگ گرد آمدند. در گشت پراگ اختلافشان عيان شد. ظاهرا اين جريان آنقدر دموكرات است كه حتي بيانيه نهايي نشست را نه تنها در اختيار شركت كنندگان نگذاشت، بلكه متن آن را نيز به راي نگذاشته است. اين هم از تمرين دموكراسي «اتحاد براي دموكراسي». بدنبال اين گشت و تفريح دو روزه در شهر پراگ، برخي حاضران به بيانيه اعتراض كرده اند.

سكولاريسم نو در پايان نوشت: گروه موسوم به اتحاد براي دموكراسي جمعي از مرتجعين كپك زده هستند كه در اين ميان بدنبال آب و ناني براي خود مي گردند. اين گشت و گذارهاي توريستي-سياسي هم فال است و هم تماشا. هر چند ماه يكبار به يكي از شهرهاي اروپا سفر مي كنند و مجاني به تفريح و عيش و نوش مي پردازند و ضمنا تلاشي مذبوحانه براي سري در سرها درآوردن نيز انجام مي دهند. اينها ذره اي اعتبار و آبرو در ميان مردم ندارند. كسي جديشان نمي گيرد.
 
 در دوران سوسيال ميديا، در فيس بوك و سايت هاي اينترنتي با چاپ عكس رنگي خودي نشان مي دهند، خود را در آب نمك مي خوابانند تا شايد اگر دري به تخته خورد بتوانند كار آب و نان داري براي خود دست و پا كنند اما اين اپوزيسيون دست ساز دلقك هيچ بختي در ميان مردم ايران ندارند. 

*خراسان:
زمين لرزه 5/5 ريشتري زهان در خراسان جنوبي را لرزاند
 
 زمين لرزه اي به بزرگي 5.5 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) شب گذشته زهان در خراسان جنوبي را لرزاند.مهندس «اصغري» مسئول شبکه لرزه نگاري بيرجند وابسته به موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران به خبرنگار ما گفت: اين زمين لرزه ساعت 20:38 در زهان زيرکوه رخ داد.
 
معاون فرماندار زيرکوه هم در دقايق اوليه وقوع اين زمين لرزه کانون آن را زهان از توابع اين شهرستان اعلام کرد و گفت: شدت زمين لرزه باعث وحشت و هراس مردم منطقه شد به طوري که در لحظه مصاحبه (21:30) در خيابان ها به سر مي برند.«اکبري راد» در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: احتمال تخريب در خانه هاي خشتي و گلي وجود دارد اما هنوز از خسارات احتمالي گزارشي دريافت نشده است.
 
«آخوندي» مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان جنوبي نيز از اعزام تيم هاي امدادي اورژانس و هلال احمر به منطقه خبر داد و افزود: ترک خوردگي در برخي منازل اعلام شده است. «شهرياري» مديرعامل جمعيت هلال احمر استان هم از اعزام ۱۲ تيم امداد و نجات به منطقه خبر داد که ۳ تيم از بيرجند، ۶ تيم از قاينات و 3 تيم از اسديه، سربيشه و حاجي آباد به اين مناطق با اولويت روستاهاي تخريبي اعزام شدند. فرماندار زيرکو

ه نيز با اعلام اين که تيم‌هاي هلال احمر در منطقه در حال بررسي خسارات وارده هستند گفت: شدت اين زمين لرزه در حدي بود که در قاينات، بيرجند و روستاهاي تابعه نيز احساس شد. «فلاحتي» با بيان اين که روستاهايي چون پايهان، شيرخند، کبودان و... دچار خسارت شده است نتيجه بررسي‌ها را به بعد موکول کرد و افزود از ساعت 20:38 تا 21:08 منطقه 10بار لرزيد. گزارش خبرنگار ما حاکي از آن است که مردم بيرجند و آرين شهر نيز پس از وقوع زلزله از منازل خارج شدند و ساعتي را در خيابان ها بودند.

*جمهوری اسلامی:
 
اعتراض علما و روحانیون گلپایگانی از وضعيت حجاب و عفاف

امام جمعه، علما و روحانيون گلپايگان با ارسال نامه‌هاي جداگانه‌اي به رئيس قوه قضائيه و رئيس سازمان صدا و سيما ضمن ابراز نگراني از وضعيت فرهنگي جامعه به ويژه حجاب و عفاف، خواستار اقداماتي براي حل اين مشكل شدند. آنها خطاب به رئيس صدا و سيما پرسيدند: آيا براي صدا و سيما ممكن نيست آثار زيباي ارزش‌هائي مانند حجاب و عفاف را به تصوير بكشند؟ چه نقصاني وجود دارد كه كمترين تبليغي براي عفاف و حجاب در فيلم‌ها و سريال‌ها ديده نمي‌شود؟ متن نامه روحانيون گلپايگان به رئيس قوه قضائيه را در صفحه 4 روزنامه امروز بخوانيد.

سر لشكر فرهنگي رژيم پهلوي در قطعه نام آوران دفن نشد!
 
 پيكر احسان نراقي، ديروز در قطعه 233 بهشت زهرا به خاك سپرده شد. يك خبرگزاري دولتي با لحني حاميانه نسبت به نراقي گزارش داد سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با خاكسپاري نراقي در قطعه نام آوران موافقت كرده بود ولي مخالفت رئيس شوراي شهر تهران با اين اقدام موجب شد وي در اين قطعه دفن نشود.
 
 احسان نراقي، از سران لشكر فرهنگي رژيم پهلوي بود كه با نوشتن مقالات و كتاب‌ها و انجام سخنراني‌هاي متعدد، انحرافات فرهنگي - اجتماعي محمدرضا شاه و فرح پهلوي را توجيه مي‌كرد. وي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مدتي زنداني شد و بعد از تحمل دوران محكوميت به فرانسه رفت و سالهاي آخر عمر خود را در ايران سپري كرد و بامداد يكشنبه 12 آذر در سن 86 سالگي درگذشت.
 
آمارنرخ بي‌كاري در استان زنجان بحث برانگیز شد

گزارش مدير كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان زنجان از نرخ بي‌كاري و ايجاد اشتغال كه در نشست مشترك اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با صنعت گران استان زنجان ارائه شد، مورد اعتراض دكتر محسن عليمرداني قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع از زنجان، نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي پس از گزارش مدير كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان گفت: آمار ارائه شده در زمينه اشتغال هميشه بحث‌برانگيز و زير سؤال است و ما به هيچ وجه اين آمار را قبول نداريم. دكتر عليمرداني افزود: ظرفيت استان زنجان چندين برابر اين وضعيت است و به آماري كه در اين استان ارائه مي‌شود اعتراض داريم.
 
*آرمان:

رحیمی دکترای قرقیزستانی گرفت!

شنیده‌ شد که دکترای افتخاری از سوی شورای علمی دانشگاه قرقیزستان به معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران اعطا شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد رضا رحیمی در جریان سفر به قرقیزستان بعدازظهر دیروز با حضور در دانشگاه ملی قرقیزستان، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور، از سوی رئیس، استادان و دانشجویان آن به گرمی مورد استقبال قرار گرفت. معاون اول رئیس جمهوری کشورمان همچنین با حضور در جمع استادان و دانشجویان مرکز علمی مشترک ایران– قرقیزستان در این دانشگاه، طی سخنانی بر لزوم گسترش ارتباطات علمی و دانشگاهی دو جانبه تاکید کرد.


احتمال تغییر قریب‌الوقوع چند استاندار

شنیده‌ شد که منابع خبری از تغییر قریب‌الوقوع استانداران استان‌های ساحلی خزر خبر می‌دهند.خبرهای رسیده حاکی از این است که جواد قناعت استاندار گلستان، علی اکبر طاهایی استاندار مازندران و کیهان هاشم‌‌نیا استاندار گیلان در دور جدید تغییرات دولت، احتمال جابجایی دارند. گیلان یکی از پر تغییرترین استانداری‌های کشور به شمار می‌رود و از ابتدای دولت‌های نهم و دهم شاهد 5 تغییر بوده است. از ابتدا دولت‌های نهم ودهم سردار علی عبداللهی، مهندس روح الله قهرمانی چابک، سردار مهدی سعادتی و کیهان هاشم‌نیا تاکنون استاندار گیلان بوده‌اند.

مخالفت چمران با خاکسپاری نراقی در قطعه نام‌آوران
 
شنیده‌ شد که با وجود موافقت سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با خاکسپاری احسان نراقی در قطعه نام‌آوران، به دلیل مخالفت رئیس شورای شهر تهران، در این قطعه به خاک سپرده نشد. مراسم تشییع پیکر احسان نراقی، نویسنده و جامعه‌شناس فقید صبح چهارشنبه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و نزدیکان وی، از مقابل بیمارستان جم به سمت بهشت زهرا‌(س) برگزار شد. پیکر نراقی در قطعه 233 به خاک سپرده شد که پیش‌تر اعلام شده بود وی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده خواهد شد. احمد مسجد جامعی و معصومه ابتکار دو عضو شورای شهر تهران موافق خاکسپاری نراقی در قطعه نام‌آوران بوده‌اند اما به دلیل مخالفت مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، مراسم خاکسپاری در این قطعه انجام نشد. پیکر احسان نراقی در قطعه 233 (عادی)، ردیف 80 شماره 501 به خاک سپرده شد.

نظر تابش درباره پایان اعتصاب غذای نسرین ستوده

شنیده‌ شد که یک نماینده مجلس گفت: با هماهنگی و مساعدت روسای قوای مقننه و قضاییه، اعتصاب غذای نسرین ستوده شکسته شد. محمدرضا تابش با ابراز خرسندی از این ‌که «با هماهنگی و تعامل قوا و همراهی نسرین ستوده و پیگیری همسرش موضوع اعتصاب غذای وی خاتمه یافت»، ادامه داد: با این تدابیر فشارهایی که اخیراً از سوی مجامع بین‌المللی علیه کشورمان به بار آمده بود، مرتفع می‌شود. وی همچنین از «مساعدت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس» نیز تشکر کرد و گفت: امیدوارم اینگونه رسیدگی‌ها که آحاد ملت را به احقاق حقوقشان امیدوار می‌کند و مانع از سوءاستفاده دشمن شده و دلسوزان نظام را خرسند می‌کند، تداوم یابد.

سفر یک مقام ارشد حماس به ایران

شنیده‌ شد که به دنبال پیروزی اخیر مقاومت فلسطین به ویژه حماس علیه اسرائیل در غزه، به زودی سفر یک مقام ارشد این جنبش به تهران را شاهد خواهیم بود. به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الجمهوریه در مقاله‌ای با عنوان "ایران زیرفشار تحریم‌ها: موضع ما نسبت به فلسطین استراتژیک است” نوشت؛ تعامل و همکاری ایران با قضیه فلسطین از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ناشی از وجود دیدگاه استراتژیک نسبت به احقاق حقوق مظلومان در سطح جهان عرب و اسلام است و جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از آن به عنوان برگ برنده‌ برای جذب گروه‌های فلسطینی بهره نبرده است.
 
این روزنامه تأکید کرد: ایران انتظار داشت تا درگیری جاری سوریه به عنوان عاملی تهدید کننده علیه منطقه به ویژه علیه سرنوشت فلسطینی‌های تفسیر شود،چرا که سست شدن عوامل مقاومت در منطقه به نفع نیروهای این محور نیز نخواهد بود. این روزنامه ادامه داد: بر این اساس، قضیه فلسطین به عنوان یکی از آرمان‌های بزرگ جمهوری اسلامی است که از شروع انقلاب ایران ترسیم شده است.

القاب احمدی‌نژاد به مشایی راحتی علی (ع)برای مالک اشتر به کار نبرد!

شنیده‌ شد که یک نماینده مجلس با اشاره به انتصابات جدید در دولت خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور القابی که در حکم رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد به کار بردید، حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در انتخاب استانداران خود و وصف مالک اشتر نیز به کار نبردند. جعفرزاده با اشاره به همایش قوه مجریه در قانون اساسی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور حافظه شما را ارجاع می‌دهم به نامه‌ای که در دی ماه سال 1389 به مقام معظم رهبری دادید و ایشان تمام مطالبی را که شما در آن همایش بازگو کردید، حضرت آقا در آنجا جواب شما را دادند و در کمیته چهار جانبه‌ای که متشکل از شورای نگهبان، دولت، مجلس و دانشگاهیان تشکیل شد، شما جوابتان را گرفتید.

شوک دستگاه‌های اطلاعاتی از اقدام ایران

شنیده‌ شد که شبکه العربیه در گزارشی از شکار یک پهپاد دیگر تاکید کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی از این اقدام شوکه شدند. مصطفی العانی، مدیر بخش مطالعات امنیتی مرکز تحقیقات خلیج فارس گفت: برای شناخت واقعیت در میان تکذیب‌ها باید دانست که این هواپیما به شکل منجنیق پرتاب می‌شود و سپس در مدار قرار می‌گیرد و هیچ امکاناتی برای فرود ندارد. وی افزود: پس این امکان وجود ندارد که این هواپیما به طور احتیاطی وادار به فرود شود. العربیه تصریح کرد که ماهواره‌ها به طور دائم با هواپیماهای بدون سرنشین در ارتباط هستند و بنا بر اعلام یک منبع اروپایی آژانس‌های امنیتی از این نقشه شوکه شده‌اند.

مدیرعامل پاس سکته کرد

شنیده‌ شد که مدیرعامل باشگاه پاس همدان دچار حمله قلبی شده و توسط پزشک باشگاه به بیمارستان منتقل شد. سایت باشگاه پاس نوشت؛ عبدالحمید رمضانی در دفتر باشگاه پاس دچار حمله شدید قلبی و به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان فوری قرار گرفت. پزشکان علت این حادثه را استرس، فشار روانی زیاد و همچنین استراحت و خواب ناکافی اعلام کردند. رمضانی امسال و در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور به عنوان مدیرعامل باشگاه پاس همدان منصوب شد.

واکنش نعیمه اشراقی به مواضع خوئینی‌‌ها

شنیده‌ شد که یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سخنان اخیر موسوی خوئینی‌ها گفت: خوئینی‌ها خودش هم بیان کرده بود که نظرات شخصی خود را اعلام می‌کند و تصمیم نهایی با خاتمی است. تسنیم نوشت؛ نعیمه اشراقی، خواهر زن سید محمدرضا خاتمی درباره احتمال کاندیداتوری سید‌محمد خاتمی، محمدرضا عارف و محمدعلی نجفی می‌گوید: مسلم است که چنانچه سید‌محمد خاتمی کاندیدای انتخابات سال ۹۲ شود، عارف یا نجفی کاندیدا نخواهند شد. وی در این زمینه افزود: بدیهی است که خاتمی برای اصلاح‌طلبان یک سرمایه محسوب می‌شود و کارنامه درخشان دولت خاتمی در هشت سال دوران ریاست جمهوری وی، بر کسی پوشیده نیست؛ بعد از پایان دوران ریاست جمهوری نیز، خاتمی ثابت کرد که الگوی رفتاریش به‌گونه‌ای است که در تنگناها و محدودیت‌ها، تصمیم‌گیری‌های عقلانی را طراحی می‌کند و به اولویت‌ها می‌پردازد.


برچسب‌ها: اخبار داغ دانلود مقاله نمونه سوال پرژه,
[ پنج شنبه 16 آذر 1391 ] [ 8:53 ] [ رضا ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
  • نور زهرا
  • بیا 2 اینجا